1

Onderwerp: wilton taartvorm 25 cm en heating core?

Hoi,
Ik ben Monique en ga nu voor het eerst een taart bakken en decoreren. Een newbee dus. Zag al die geweldige taarten en was helemaal verkocht! Helaas hier in Lelystad (Lelygat) geen workshops,  zo jammer....in ieder geval, ik heb ze nog niet kunnen ontdekken. Maar dus van alles en nog wat besteld voor een verjaardagstaart voor mijn zoontje. (marsepein, modelling paste, kleurstof enz enz.) En wil nu gaan "proefdraaien" met het bakken van biscuit. Nu staat er op mijn Wilton taartvorm van 25 cm dat er een heating core gebruikt moet worden en laat ik dat nu net niet meebesteld hebben, grrr.
Is dat een probleem? Heb je zo´n ding nu echt nodig?
Alvast bedankt!

2

Re: wilton taartvorm 25 cm en heating core?

Ik heb dan wel geen Wilton vorm maar ik bak de 26 cm nooit met een heating core en ze lukken altijd.

Ik heb de wilton 25 maar ik doe het altijd zonder. Bij 30cm wordt het pas aangeraden.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Hallo Monique,

Inderdaad, het wordt aangeraden bij bakvormen groter dan (of vanaf, maar ik vind het persoonlijk bij 30 rond ook nog niet echt nodig) 30 cm. Dus gewoon zonder bakken hoor! Succes.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

en mog je het toch met een heating core willen doen....een grote dikke schone spijker! Succes gegarandeerd!

Groet Corinne

6

Ok

7

Of een bloemennagel heb ik wel eens gelezen...dat kan ook!

Groetjes, Tessa

8

Sweetgirl komt ook uit Lelystad, misschien kunnen je eens contact met haar opnemen om samen te freubelen en zo wat van elkaar te leren?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

O dat lijkt mij best wel leuk om samen wat te freubelen!
Mijn kapsel is goed gelukt, ik had alleen te weinig beslag gemaakt dus het werd een twee laags taart i.p.v. 3. Toch goed om even uit te proberen. Ook was het kapsel enigszins bol en ik zag later pas de tips. Direct omdraaien die hap :-) Nu maar gezaagd met de zaag en taartje omgekeerd. Marsepein gekleurd, door de verf werd het wat plakkerig, uitgerold op huishoudfolie bij gebrek aan een plastic tafelkleed.
Botercreme met citroensmaak gemaakt (wat is dat nog zoet....) een laagje ertussen en de taart afgesmeerd. Op laten stijven en met een warm mes gladgestreken. Marsepein eroverheen, niet helemaal 100% strak helaas. De modelling paste gekleurd, dolfijntjes gemaakt met decoflex mal, en bloemetjes met de flower cutter. Maar voor mij geen vloeibare kleurstof voor de modeling paste meer. Plakken!  Nu drogen en morgen verder de taart decoreren en dan is tie af! Mijn eerste taartje! Kwam er ook achter dat mijn deegroller te klein was. Allemaal van die dingen die je als taartenbak nieuweling tegen komt...

10

Klinkt als een mooi taartje, voor dat plakken: voeg eens wat extra poedersuiker toe.
Voor een grote deegroller: Hout plakt vrij snel aan marsepein vast. Je kan bij de gamma of zoiets pvc buizen kopen van 5 cm dik. Daar doen veel forummers het mee. Werkt veel makkelijker en kost iets van €3,00. Dan heb je een meter lang.
Dus even op maat zagen, en je hebt er meerdere.
Succes met verder bakken.

11

Dat is een goede tip van de poedersuiker en die pvc buizen! Ik heb mijn allereerste taartje in de taarten parade gezet. Hij is niet supermooi maar toch ook niet helemaal mislukt.