1

Onderwerp: Bruidstaart

Volgende week maak ik een bruidstaart, nu wil ik hem van marsepein maken met BBR en jam.
Het wordt een stapeltaart van 2 misschien 3 lagen. Nu is mijn vraag, hoe pak ik dat het beste aan?
Maak je de taart de dag zelf op of kan het een dag eerder en hoe bewaar je hem?
We moeten een uur rijden met de taart en hij moet zeker tot 3 uur 's middags blijven staan voordat hij aangesneden wordt. Dit is voor het eerst dat ik zo een bruidstaart maak  en wil natuurlijk dat het allemaal goed gaat ;) Ik ben bang voor van alles en nog wat.. instorten / smelten / bederf haha :D
help!..

2 Laatst bewerkt door Xira (11-09-2008 20:12)

Re: Bruidstaart

Oh en misschien dat ik hem van marsefond wil maken vanwege de wittere kleur. Ik heb Soft Gel Bright White is dat ook om grote stukken mee te kleuren?

3

Met mijn bruidstaart heb ik het zo aangepakt:

Hij is voor vrijdag.
Ik heb woensdag avond de bodems gebakken.
Vanmorgen de taarten gevuld en afgesmeerd en vanmiddag bekleed.
Ik heb dowels gebruikt dat zijn houten stokjes die je in de webshop kunt bestellen ,en die kan je opmaat maken en dan de taart op een plaatje er op dan kan ie ook niet instorten.
Als je er een vulling zonder room of melk in doet hoeft ie ook niet in de koelkast.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

Ok dank je wel :D Blijft de marsepein goed over nacht? Ik had eerder een taart die was de volgende dag helemaal vochtig. Moet ik de taart verpakken over nacht?

5

Ik had mijn taart, en die werd de donderdagavond opgehaald, woensdag gevuld (ook met bbr en aardbeivlaaivulling) en alle 3 taarten bekleed, hier en daar al wat gedecoreerd en gestapeld. Toen de nacht in koele garage gezet, met een hele grote doos erover heen. Nix aan het handje de volgende dag lekker relaxt afgemaakt. En de dames die hem hebben opgehaald verteld hem gewoon in koele garage of kelder te zetten. Maar had hem wel in de grote dure doos van de hebshop. Vrijdagmiddag rond uur of 4 werd ie aangesneden. .
Koelkast is heel risky business vind ik met een bruidstaart en daarom heb ik ook voor de veilige manier gekozen...vulling die tijdje uit koelkast kan blijven. Wel was mijn taart van fondant. Hoe dat met marsepein is weet ik niet................