1

Onderwerp: hoogte van biscuit?

ik gebruik de mix uit de hebshop en volg alle instructie op.
alleen merk ik ook in mijn combi magnetron-oven dat hij niet veel rijst. (misschien een cm of 3)
hij is verder wel lekker met moet dit deeg eigenlijk nog wel veel rijzen?

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

Re: hoogte van biscuit?

kijk bij topic Eerste Biscuit mislukt!

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

heb ik gelezen, maar die van mij is niet 2 cm en loodzwaar.
Ik gbruik 330 gram mix van de hebshop,  5 eieren  en 30 ml water voor een ronde vorm van 24 cm.
ook een warm water bad voor de eieren,.
gebruiken de mensen 1 taart of stapelen ze 2 taarten om 1 grote te krijgen? dat kan ook natuurlijk. vandaar mijn vraag of de mix veel moet rijzen . hoe hoog wordt de jouwe?

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

4 Laatst bewerkt door Claudia Mv 2 (11-09-2008 12:58)

De mijne word hoger als 7 cm.

En het is maar 1 taart zo haal ik hem uit het bakblik.
Heb je de oven tussendoor geopend?

En ik gebruik voor zo'n maat bakblik 400 gr mix en 40 ml water en 6 eieren

Mvg Claudia

5

6 eieren voor 24 cm?
Ik gebruik er 4 en 250 gram mix, en die wordt ook 7 cm...
is het wel boevn-EN onderwarmte wat jouw combimagnetron geeft, en heb je echt 10 min gemixt?

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

6

ok, dus gewoon meer 70 gram extra mix en 10 ml meer water en een extra eitje erbij!

ja ik mix 8 minuten snel en daarna nog 2 minuten langzaam.
Als ik een tulband gebruik rijst ie de pan uit.. maar uit mijn bak blik niet..
dank je

anoli schreef:

ok, dus gewoon meer 70 gram extra mix en 10 ml meer water en een extra eitje erbij!

ja ik mix 8 minuten snel en daarna nog 2 minuten langzaam.
Als ik een tulband gebruik rijst ie de pan uit.. maar uit mijn bak blik niet..
dank je

het is 10 min op hoogste stand en 2 min laagste stand dus totaal 12 min en geen 10

Mvg Claudia

8

dacht echt op het pak de 8 en  2 minuten te hebben gelezen..
ik ga vanavond opnieuw eentje maken en ga er ns mee aan de gang. dank je

9

anoli schreef:

dacht echt op het pak de 8 en  2 minuten te hebben gelezen..
ik ga vanavond opnieuw eentje maken en ga er ns mee aan de gang. dank je

klopt op de nieuwe verpakking van de mix staat inderdaad 8 min en 2 min.
dat doe ik ook en bij mij wordt ie toch ook zo,n 7cm hoog.
misschien ligt het dan toch aan je oven of bakblikken
succes

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

10

Ik denk dat je de oven anders moet instellen, je hebt zowel onder- als bovenwarmte nodig.
Succes!

ps. ik gebruik ook altijd 330 voor een 24 cm, gaat prima!

Groetjes Renske

11

nou heb andere hoeveel heden gebruikt en inderdaad wat langer gemixt dan op de verpakking stond aangegeven. in silliconen vorm rijst ie harder dan in de 'ouderwetse' vorm.. maar 7 cm.. nou nee. dan red ie nog niet helaas,,,

12

ik kreeg ooit de tip van Inge om de temperatuur op te laten lopen. de eerste helft op 150 graden. dan krijgt de taart de kans om te rijzen voordat hij dichtschroeit en dan de tweede helft op 175 graden. 5 minuten langer aanhouden. Ook  verhoog ik mijn bakbliken altijd. Dat kun je doen door een reep bakpakier tegen de zijkant aan te plakken. Eerst het bakblik met boter insmeren, het bakpapier ook insmeren en dan tegen de randen plakken.... volg je me nog ??? hihi . Je taart kan dan begeleid hoog worden. Mijn taartjes worden meestal tussen de 7- 9 cm.
succes

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

13

Wat ik ook doe is ik klop eerst mn eieren met het water en dan doe ik de mix erbij.
Ik laat mn oven niet oplopen. Ik heb een combi oven en bij die van mij kan het niet.
Wel verhoog ik mn bakblikken ook altijd met bakpapier.
De hoeveelheiden op de zak van de mix is in principe wel goed hoor. Volgens mij staat er op de zak 8 tot 10 minuten en dan 2 tot 3 op de laagste, ik hou de hoogste getallen aan.
Als ik mn taart hoger dan de 7 wil dan verhoog ik het recept ook.

14

bedankt dames voor jullie tips. ik denk dat ik het oplopen van de temperatuur ga proberen. hij schroeit inderdaad snel dicht. thanks