1 Laatst bewerkt door x-el (11-09-2008 08:50)

Onderwerp: eenvoudige mini hartjes

Gister bij de xenos twee hele kleine, hartvormige bakblikjes gekocht (10 bij 10 bij 4,5) natuurlijk direkt uit proberen, had ook een mooi excuus:
Onze buurvrouw haalt altijd Hessel van school als ik de oudste haal (is naar speciaal onderwijs) doet dit elke dinsdag. Hessel geniet hier echt van en (gelukkig) Irma, de buurvrouw ook, maar toch als extra dank, twee hartjes. Ze zijn met zijn tweetjes dus hebben ze ruim genoeg!

Heb het wel eenvoudig gehouden hoor, heb een poging gewaagd (met dank aan teiget voor de uitleg!) een swirl te maken, het is nog wel wat breed, maar ga t vaker doen dus wordt vast steeds beter. Daar de hartjes mee bekleed. Maar dát valt nog niet mee! Hoe doen jullie dat?? Ik hield erg veel vouwen, heb aardig wat weg kunnen krijgen, maar is er een plek waar je het beste naar toe kan strijken? op de punt kon ik goed wegsnijden. Nou ja, kijk maar, heb een foto ervan, ben zelf alleemn niet helemaal tevreden. (ook nog maar een groentje.....is mijn 6e )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBHSQGYB.jpg

oh foto's maken op een spiegel achtergrond is ook niet handig , tenzij je wilt dat een taart hoger oogt, taartjes waren wel mooi hoog geworden denk ong 8 cm, maar niet zo hoog als nu lijkt ;)

Vulling: mascarpone met caramel (eigen recept echt heeeeeerlijk) afgesmeerd met chocobotercreme!
Buuf heeft ze al ontvangen, heeft direkt een taartje versneden en uitgedeeld, was heerlijk al zeg ik het zelf, dus de smaak was iig goed!

groetjes Ellen

2

Re: eenvoudige mini hartjes

Mooi!

3

Lief! En leuke foto met de sjaal erbij ;)

4

@ Renate
Haha en ik reageer net op jouw oproepje voor de caramelvulling! Mail me ff voor het recept! ;)
groetjes El

groetjes Ellen

5

Hee ze zijn leuk.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Wat een schatjes!

Enne.... ik wil dat recept ook wel! Ben dol op caramel.

7

had ff een vraag je he.. ik had vorige week het grote hart vorm gekocht bij de xenos..maar toen ik ereen cake in maakte zag ik dat de rand niet goed afsluit en het beslag was dus op de bodem van de oven terug gekomen... mijn vraag is sluiten deze wel goed af??? ze zijn wel heel erg leuk he

8

Leuke hartjes en heerlijke vulling!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Mooie swirl,schattige hartjes.

10

Wat een leuk effect, met die swirl EN die sjaal erbij!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Wat een schattige hartjes!
Ben toevallig net thuis gekomen met die hartjes van de xenos!!! :D

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

12

wat een leuke hartjes

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

13

wat een schatjes zeg

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

14 Laatst bewerkt door x-el (12-09-2008 08:14)

mamajoyce schreef:

had ff een vraag je he.. ik had vorige week het grote hart vorm gekocht bij de xenos..maar toen ik ereen cake in maakte zag ik dat de rand niet goed afsluit en het beslag was dus op de bodem van de oven terug gekomen... mijn vraag is sluiten deze wel goed af??? ze zijn wel heel erg leuk he

Ja die van mij wel, maar ondanks dat het twee dezelfde zijn past de ene bodem niet in de andere, dan valt het er zelfs uit, maar de juiste bodem bij het juiste hartje en geen probleem.

ini schreef:

Enne.... ik wil dat recept ook wel! Ben dol op caramel.

zal ik het maar posten in de rubriek ingezonden recepten? Het is echt heerlijk!! de buurvrouw voor wie het bestemd was, had willen delen met nog drie anderen, maar ze heeft het laatste hartje toch stiekem voor zichzelf gehouden omdat ze het zo lekker vond haha, en dáár doe ik het voor!

plaats hier dan zo ook wel even een link naar het recept.

groetjes El

groetjes Ellen

15

ikzelf haha schreef:

plaats hier dan zo ook wel even een link naar het recept.

mascarpone met caramel

geniet ervan!!! :9

groetjes Ellen

16

Heel knap gedaan en ik ga zeker het recept bekijken. Klinkt lekker!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

17

linkie werkt niet.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

18 Laatst bewerkt door x-el (12-09-2008 08:29)

ff op de ouderwetse manier dan?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33945

groetjes Ellen