1

Onderwerp: Welk merk om te kleuren

Van zwart en rood weet ik dat het moeilijk te kleuren is dus die bestel ik apart.
Maar ik heb nu de kleuren van spectrum gekocht van partycakedeco maar het worden veels te lieve kleurtjes ook al doe ik nog zoveel druppeltjes en laat het een tijd intrekken.
Zelf hou ik meer van "diepe" kleuren.
Welk merk heeft nou goede kleuren waar je ook weinig van nodig hebt, ben een beginneling en weet niet zo goed welke te kiezen.

Graag advies en bedankt.

Groetjes,

Sylvia

2

Re: Welk merk om te kleuren

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=146
ik heb dit setje gekocht.
en daarbij apart zwart erbij gekocht.
rood wordt felrood en zwart doet het ook goed!
en als het bijvoorbeeld te licht groen is, kun je er ook een druppel bruin of zwart bij doen, dan wordt het al veel donkerder, net zoals bij rood bijvoorbeeld.

rood en zwart kleur ik ook altijd zelf, niks anders als andere kleuren.. gewoon veel poedersuiker bij de hand houden tegen het kleven.

Ik gebruik ook spectrum maar ik krijg ook harde kleuren hoor. Waar werk je mee met marsepein of fondant?
En de kleuren van wilton kleuren ook helemaal perfect hoor.

4

Ik heb er ook een heleboel van Spectrum en krijg ook diepe kleuren (ik werk met fondant). De kleuren van Squires vind ik ook wel goed, maar die hebben ze volgens mij niet meer in de webshop.

5

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb marsepein, fondant en mmf ermee gekleurd.
Misschien is mijn idee van een klein beetje gebruiken toch te weinig dan?
Voor mijn gevoel heb ik best veel nodig ook voor ministukjes. Klopt dat dan?

Groetjes

Sylvia

6

Het hangt ook wel af van de kleuren hoor. De ene kleur kleurt veel sneller dan de andere. Dat geldt in ieder geval voor de Wiltonkleuren dan. Gewoon beetje extra bijvoegen tot je tevreden bent.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Nou, ik heb gister een bolletje zwart gekleurd met wilton. 1 keer een prikker erin, en het werd meteen super zwart. Tot mijn verbazing, omdat ik hoorde dat het moeilijke kleur was.
Bruin had ik juist weer meer voor nodig.
En marsepein licht blauw lukt me niet, de marsepein is te gelig. word het beetje groenblauw.

8

chantal1980 schreef:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=146
ik heb dit setje gekocht.
en daarbij apart zwart erbij gekocht.
rood wordt felrood en zwart doet het ook goed!
en als het bijvoorbeeld te licht groen is, kun je er ook een druppel bruin of zwart bij doen, dan wordt het al veel donkerder, net zoals bij rood bijvoorbeeld.

rood en zwart kleur ik ook altijd zelf, niks anders als andere kleuren.. gewoon veel poedersuiker bij de hand houden tegen het kleven.

Die set heb ik dus ook gekocht, maar achteraf liever deze gehad:www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=1_46&products_id=160   

Daar krijg je voor maar €4,00 extra dubbele hoeveelheid dus 28 gr. i.p.v. 14 gram.
Daar zit ook al zwart en huidskleur bij, maar geen bruin en oranje.