1

Onderwerp: Ik wil hogere taartjes!

Het schema van felicitaartjes gaat bij de ronde taarten tot 7,5 hoog. Mijn verstelbare bakring is 10 centimeter. Ik weet hoe ik de inhoud moet berekenen, maar ik heb het idee dat er iets niet klopt als ik dan 65 gr. mix, 1 ei en 10% water per gram mix per halve liter doe. Als ik dat toets aan het schema van felicitaartjes klopt het in elk geval niet.

Wie weet dus hoeveel eieren en mix ik moet gebruiken als ik een taartje van 20, 25 of 30 wil bakken en 10 centimeter hoog.

Alvast bedankt!

2

Re: Ik wil hogere taartjes!

Niemand?

kan je niet een zak oid in je bakrand zetten, en die dan vullen met water. Dan het aantal liter wat erin gaat, vergelijken met de schema's van felicitaartjes??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

inhoud cirkel.. even wiskunde ophalen
straal x straat x pi x hoogte toch?
dus 10 x 10 x 3,14 x 10 cm = 3,14 liter, dus iets minder dan 6,5 x het schema van felicitaartjes toch?
maar.. he? voor 20 cm dus 6,5 ei? ?? hier klopt iets niet, maar wat bereken ik fout?
ik zou denken 4 eieren voor 20 cm als je een echt hoog taartje wil hebben..

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

5

Ja Keetie dat had ik dus ook. 6 eieren lijkt me ineens wel heel veel. Ik ga er denk ik maar 1 ei en wat biscuit extra bij doen. Even experimenteren dan maar.

6

ik let eigenlijk zelf nooit op de hoeveelheden... maar altijd de mix met 5 eieren en 333 gram mixpoeder en een scheutje water.
dan de vorm voor 2/3 vullen.
de rest van het beslag maak ik cc van of een klein bolletje of zo.