1

Onderwerp: Help Help Help

hihi stiekum in het verkeerde rubriekje maar in het andere reageerde er bijna niemand. Ik wil zo graag van die mooie vlinders van royal icing. Ben zelf al begonnen met spuiten. Dat is opzich wel gelukt. Heb op een plastic mapje 2 vleugeltjes en een lijfje gespoten. Ook al in 2 kleuren. Vond het erg leuk om te doen. Maar hoe krijgen jullie die vleugeltjes zo mooi op het lijfje geplakt. En wat doen jullie er dan onder om te ondersteunen tot het droog is??? Heb wel gemerkt dat die vlinders niet even een snel klusje is. Ze hebben echt wel even goed de tijd nodig om te drogen. En als de vleugeltjes vast zitten zullen die ook wel weer even moeten drogen. Maar dan kan ik ze toch in een bakje bewaren???
Ik spaar sinds een paar weken bakjes van de chinees haha. Ideaal om al mijn probeersels in te bewaren... Misschien wel een tip.
groetjes Tries

2

Re: Help Help Help

Als je even via de zoekfunctie vlinders spuiten of zo intikt vind je een hele lange lijst met tips en links naar sites waar how-to's op staan. Succes

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Hoi Patrice, ik zit even snel tussen de visite door (ben jarig) op de taartenparade te kijken (hoezo verslaafd?) Als ik vanavond zie dat nog niemand het je uitgelegd heeft zal ik je even een pagina uit het boek van Peggy Porchen (scannen en) mailen. Daar staat t mooi uitgelegd.
Groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

4

Ah, Katja en ik zaten tegelijk te tikken...

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5

Weet je als een karton van eitjes thuis hebt staan kan je het daar ook in doen(maar wel een folietje of zo in leggen) de vleugeltjes met RI aan het lijfje zetten en maar laten drogen, de vleugeltjes blijven zo ook mooi hoog staan ........

patriciakleij schreef:

hihi stiekum in het verkeerde rubriekje maar in het andere reageerde er bijna niemand. Ik wil zo graag van die mooie vlinders van royal icing. Ben zelf al begonnen met spuiten. Dat is opzich wel gelukt. Heb op een plastic mapje 2 vleugeltjes en een lijfje gespoten. Ook al in 2 kleuren. Vond het erg leuk om te doen. Maar hoe krijgen jullie die vleugeltjes zo mooi op het lijfje geplakt. En wat doen jullie er dan onder om te ondersteunen tot het droog is??? Heb wel gemerkt dat die vlinders niet even een snel klusje is. Ze hebben echt wel even goed de tijd nodig om te drogen. En als de vleugeltjes vast zitten zullen die ook wel weer even moeten drogen. Maar dan kan ik ze toch in een bakje bewaren???
Ik spaar sinds een paar weken bakjes van de chinees haha. Ideaal om al mijn probeersels in te bewaren... Misschien wel een tip.
groetjes Tries

Vele en lieve groetjes Nicole

6

patriciakleij schreef:

hihi stiekum in het verkeerde rubriekje

Stouterd :lol:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

In mijn album staan foto's van de My Little Pony taart. Hier staan ook foto's van de vlinders bij. Misschien heb je daar wat aan?

Succes

8

patriciakleij schreef:

hihi stiekum in het verkeerde rubriekje maar in het andere reageerde er bijna niemand.

:S

[MOVE]

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik ben ook weer vlinders aan het maken, wat ik doe is de vleugels spuiten en een dag of 2 laten drogen, dan vouw ik kartonnetjes in een V-vorm, leg daar een folietje in en daarin spuit ik dan het lijfje, dan zet ik direct de vleugels in het zojuist gespoten lijfje en laat dat weer een dag of 2 drogen. Vlinders maken is inderdaad niet even gebeurd haha! Succes!

Bedankt allemaal!!! Sorry dat ik "verkeerd"stond, maar vind jullie tips erg fijn. Als ik mooie vlinders heb vinden jullie ze zeker in de taartenparade!!! groetjes
Tries