1

Onderwerp: royal icing bloemen ruiken naar ei

Hallo,

Heb en paar dagen geleden een hele bubs royal icing bloemetjes gemaakt. Heb ze in een bak met deksel gedaan (toen ze hard waren geworden). Nu trek ik vanmorgen de deksel eraf en komt me een geweldige eigeur tegemoet. Hebben jullie dat ook? Zijn ze nog wel goed? Wil er natuurlijk niet ziek van worden.

Verder las ik ergens een recept met golden syrop. Dacht het in de supermarkt te hebben gevonden maar nu zie ik dat het golden syrop topping is. Is dit nu hetzelfde? Kan ook niet goed op de verpakking lezen wat golden syrop nu eigenlijk is, kan iemand mij dat vertellen?

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele reacties.

Cin

Re: royal icing bloemen ruiken naar ei

Hoe heb je de icing gemaakt? Met de mix van de shop?

Groetjes Renske

3

1 eiwit
1/4 tl citroensap
gezeefde poedersuiker
kleurvloeistof

4

Erg vreemd, eiwitPOEDER ruikt wel naar ei ja, maar gewoon eiwit niet! Zat er niet al een 'luchtje' in die doos?

Golden Syrup is volgens mij Engelse suikerrietstroop, wordt dacht ik ook bij de Jumbo verkocht, van Lyle's (Lyle's golden syrup, als ik me niet vergis). Maar topping? Bedoelen ze niet gewoon dat je het als 'topping' over ijs kan gieten enzo?
Heb even de site voor je opgezocht: staat-ie hierbij? http://www.lylesgoldensyrup.com/LylesGo … efault.htm

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Het is inderdaad van Lyle's. heb het bij Super de Boer gekocht. Ze haden ook nog andere smaken, stond bij de saroma etc. Maar ik probeer het wel gewoon een keer. In ieder geval bedankt voor het opzoeken.

En tja voor wat betreft de bloemen. In het bakje heeft nog nooit iets gezeten met ei dus daar kan het niet aan liggen. Ik wacht wel af of iemand deze ervaring ook heeft.

cin