1

Onderwerp: ouwel (foto) op koekjes kleven: hoe doen?

Hallo allemaal,

Ik zou een aantal geboortekoekjes willen maken met foto's van ouwel erop.
Ik las in verschillende topics dat jullie ouwel op geglazuurde koekjes kleven met piping gel? Is dat op nat glazuur of is dat glazuur reeds gedroogd? Droogt de pipinggel dan op of blijft dat nat? En hoe kan je de koekjes dan inpakken? Bestaat er ook iets anders dat je kan gebruiken om de ouwel vast te kleven en te voorkomen dat hij omkrult?
Graag jullie advies!

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: ouwel (foto) op koekjes kleven: hoe doen?

ik heb het al op marsepein geplakt ttz, goed opgeduwd, als je marsepein net gekleurd is of gekneed is er genoeg kleefkracht ;-) en dit werkt misschien nog makkelijker dan de koekjes te glazuren...
om te voorkomen dat hij krult kan je het koekje omdraaien, dus met de ouwel naar beneden ;)

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

hm, moet ik eens proberen...
Maar het probleem is dat ik graag op voorhand de koekjes zou glazuren en er dan de ouwel opkleven op het moment dat ik bevallen ben. Het wordt een tweeling, dus ik zal mijn handen vol hebben. Als ik zelfs al maar de tijd vind om de ouwel te kleven... :D
Heeft iemand al gehoord van icing sheets? Wat is het verschil met ouwel?

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

Icing sheets (ook wel frosting- of suikersheets genoemd) is een soort stevige fondant dat uitermate scherpe afdrukken mogelijk maakt.

Let op! Een ouwel van enkele dikte schijnt licht door, een lichte, egale ondergrond is hierdoor noodzakelijk! Gebruikt u een donkere ondergrond? Kies dan voor een dubbeldikke ouwel.

Piping gel is uitstekend geschikt op een ouwel afbeelding op de taart te plakken. De ouwel wordt hier wat zachter van waardoor deze beter te snijden is

En als je ouwel gebruikt dan moet je wel wachten tot de koekje droog zijn en de piping gel droogt wel op.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!