1

Onderwerp: verschil "oude"marsepein en nieuw huismerk?

Ik zie dat de hebshop nieuwe huismerk (FunCakes) marsepein heeft ingevoerd.. hij is goedkoper!! :D .. maar ik zie ook wel verschil, deze heet blanke marsepein, en de "oude vertrouwde" (die nog wel wordt aangeboden via de shop) heet nu extra blanke. Ook zie ik dat de oude vertrouwde 1:3 is en de nieuwe nog "maar"22%..is dat nou makkelijker qua verwerking en lekkerder? iemand al uitgeprobeerd?

(anders kan ik nog snel een voorraad oude vertrouwde marsepein inkopen! :) )

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

2

Re: verschil "oude"marsepein en nieuw huismerk?

Ik had het nog niet gezien.
Het lijkt mij dat de nieuwe minder lekker is, het is 1:4,en ik vind 1:3 al minder lekker dan 1:2...
Het lijkt mij w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Volgens mij klinkt het verwarrender dan het is. 1 op 3 is, zoals je zou denken niet 33%, maar slechts 25% amandel. Dus 25% amandelen (1 deel) en 75% suiker (3 delen). De nieuwe is dus slechts 3% minder amandelen. Maar... vreemd genoeg smaakt de nieuwe marsepein juist m

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Nou ik ben benieuwd :D Heb hem ook besteld.. niet nagedacht over het feit 'oja het is een ander merk'..

5

Heb net samen met m'n zusje 14 kilo "oude"marsepein besteld...maar als die op is wil ik wel graag de nieuwe eens uitproberen...maar veel taarten maken dus de komende tijd...

Alleen wanneer je houdt van wat je doet, kun je kwaliteit leveren.
Wil je al mijn foto's zien , klik dan op Mijn Album

6

Maar de oude vertrouwde marsepein blijft toch gewoon in de webshop?
Ik ga bij mn volgende bestelling de nieuwe marsepein meebestellen, ben benieuwd!

7

Wil de nieuwe best proberen bij mijn volgende bestelling. Maar heeft het feit dat die geler is geen invloed op het kleuren?

Groetjes, Sylvia

8

sylvia bvg schreef:

Wil de nieuwe best proberen bij mijn volgende bestelling. Maar heeft het feit dat die geler is geen invloed op het kleuren?

Wel een beetje ja normaal gesproken. Heb ook allerlei andere marsepeinen geprobeerd  en de gele kleuren wel iets minder mooi vooral met lichtblauw enzo dan krijg je toch wel echt groenig.
Ik zou het gewoon proberen, ik weet niet "hoeveel geler" het is maar als het is zoals Inge zegt maar een klein beetje zou het toch goed te kleuren zijn hoor.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Wederom bedankt Lara, ik ga het idd de volgende keer gewoon eens proberen. Met de "oude" marsepein kreeg ik toch ook geen mooi lichtblauw, dus dat maakt niet uit.

Groetjes, Sylvia

10

en? al uitgeprobeerd?

11

Ik wel; ik snap ook eerlijk gezegd de recensies niet dat het zou scheuren en plakken, want ik gebruik het in workshops. Daar zitten dus absolute beginners bij, en elke keer heb ik aan het einde van de workshop 6 strakke taartjes :S
Als het warmer is of wat vochtiger, of als er veel kleurstof door heen gaat moet er wat extra poedersuiker bij, maar na het kleuren even in de folie pakken en 5 minuutejs laten liggen en "de plak" is er vanaf.

Wat scheuren betreft ook geen ervaring, en het is toch niet zo dat ze nu dikker uitrollen dan bij de andere marsepein.

Het verhaal van het smelten (zie ander topic) herken ik ook niet. Maar daarbij teken ik wel gelijk aan dat ik NOOIT afsmeer / laat afsmeren met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

marianne... SUBjectief bedoel je???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Nee toch, objectief? Dat het feit dat de webshop mijn "baas" is er los van staat? Of strookt 'persoonlijke mening' niet met 'objectiviteit'? :S Nou ja, dan hoop ik dat je me gewoon snapt ;)

14

Nee strookt niet met persoonlijke mening nee... :D maar ik snapte je wel hoor.... ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Ik heb hem per ongeluk ook besteld.. Dacht dat ik de "oude" marsepein had, maar toen ik de doos opende zag ik dat deze wat geliger was.. Ik heb ze beide geproefd, maar ik vind de nieuwe marsepein lekkerder smaken.. Hij smaakt inderdaad meer naar marsepein..
In de verwerking vind ik hem lekkerder werken dan de "oude".. Hij is wat soepeler en ik heb ook geen last van scheuren ed.
Vanaf nu koop ik dus alleen nog maar de nieuwe marsepein!

16

Hoi Danielle,

Fijn dat jij tevreden bent! Wij vinden eerlijk gezegd deze nieuwe marsepein ook uitgesprokener naar amandel smaken en daardoor kwam hij bij ons ook met vlag en wimpel door de smaaktest. We hebben zojuist nieuwe foto's gemaakt, zodat het verschil tussen de "oude" en de "nieuwe" duidelijker is. De oude vertrouwde marsepein voeren we echt nog, tegen dezelfde prijs als voorheen, onder de naam Extra Blanke Marsepein, omdat deze echt blanker is dan de meeste blanke marsepein. Marsepein is overigens, ook daar krijgen we regelmatig vragen of opmerkingen over, nooit wit. Het kan varieren van blank to vrij geel, afhankelijk van de hoeveelheid amandelen die erin verwerkt zit.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

17

Hoi Inge!

Ik denk dat mensen het eigenlijk gewoon eens moeten proberen en goed moeten proeven.. Heb van beide een aantal keer een klein stukje geproefd en de nieuwe is toch echt lekkerder!

18

Ik heb alleen de nieuwe nog maar gehad, ben pas begonnen.
Die smaakt zeker heerlijk en werkt ook goed.
Maar dan vroeg ik me toch af, of die andere nog beter zou zijn, omdat die duurder is.
Maar zo te horen moet ik maar bij de oude blijven. Bedankt voor het meedenken.

19

Ik heb ook een doos van de "nieuwe"nu en ik merk dat je het makkelijker uit kunt rollen...misschien dat hij daardoor eerder scheurt...als je dunner uitrolt gaat het scheuren natuurlijk makkelijker...

Je hart fluitsert, luister goed!

20

Marianne schreef:

Ik wel; ik snap ook eerlijk gezegd de recensies niet dat het zou scheuren en plakken, want ik gebruik het in workshops. Daar zitten dus absolute beginners bij, en elke keer heb ik aan het einde van de workshop 6 strakke taartjes :S
Als het warmer is of wat vochtiger, of als er veel kleurstof door heen gaat moet er wat extra poedersuiker bij, maar na het kleuren even in de folie pakken en 5 minuutejs laten liggen en "de plak" is er vanaf.

Wat scheuren betreft ook geen ervaring, en het is toch niet zo dat ze nu dikker uitrollen dan bij de andere marsepein.

Het verhaal van het smelten (zie ander topic) herken ik ook niet. Maar daarbij teken ik wel gelijk aan dat ik NOOIT afsmeer / laat afsmeren met botercr

21

Tuurlijk mag je dat vragen :)
Ik smeer af met 1 op 1 botercr

Berichten [ 21 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » verschil "oude"marsepein en nieuw huismerk?