1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat toch?

Ik bak nu sinds drie weken taarten en ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik mijn taarten er best professioneel uit vind zien. Ik heb alleen 1 probleem. Ik ben niet creatief. Ik kan niet uit mezelf bedenken hoe een taart eruit moet komen te zien.

Ik haal mijn ideeen uit jullie foto-albums en van internet, maar ik heb niet de creativiteit om het zelf te bedenken.

Natuurlijk maak ik de taarten niet precies na. Ik verander de kleuren en combineer verschillende dingen die ik van verschillende sites haal. Maar ik kan niet zelf op een leuk idee komen.

Hebben jullie nou ditzelfde probleem? Halen jullie je inspiratie ook van internet of kunnen jullie wel zelf bedenken wat je wil maken, en je taart zo maken zoals je hem in gedachten had?

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

2

Re: Hoe doen jullie dat toch?

Ik heb meestal ook totaal geen inspiratie hoor. Het cadeaupapiertje op je onderbord wil nog wel eens helpen en als je wel een idee hebt, gelijk opschrijven! Een dagje rondstruinen op internet, dan je combi maken uit de taarten die je hebt gezien.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

nee, ik ben helemaal niet creatief, moet alles halen van voorbeelden.
Dat had ik als kind al, kleurboeken met daarnaast een voorbeeld die gekleurd was, was favoriet. Want welke kleuren nou het mooiste zijn? Erg he?
Maar gelukkig kan ik hier heel veel inspiratie halen.

4

Ik roep om hulp op het forum :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ik ben ook niet heel erg creatief, wel in het maken, maar niet in het bedenken. veel zie ik net als jullie allen hier op het forum en combineer dat....
maar, ik merk wel dat hoe meer ik bezig ben, hoe meer ik ook zelf op ideetjes kom of kleine gedeeltes om te gebruiken.
zo heb ik voor donderdag een opdracht voor een (knip)klantje van mij, een collega van haar vertekt naar australie...
dus ik dacht Australie: trefwoorden: continent, kangaroe, koalabeertje, vlag. dat waren de eerste dingen die in mij opkwamen.
toen moest ik bedenken wat uitvoerbaar was op een kleine taart van 22 cm doorsnee. continent valt voor mij af want die kan ik niet duidelijk genoeg maken op zo'n kleine taart, koalabeertje idem. vlag moet met sterren en die heb ik niet als uitstekers
vandaag alvast een kangaroe gemaakt en 2 wegwijzers. 1 van nederland en 1 van australie.
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20320799/333556914.jpg
ik wil nog een pad maken en de taart zelf groen bekleden en dan verzin ik er nog wel wat omheen, hij hoeft donderdag pas af dus ik heb nog ff. ik heb geen kopplestones motief matje dus ik moet zelf iets verzinnen. misschien een zandpad en bloemen ernaast, boompje... zo kom je volgens mij best wel tot leuke taarten hoor.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

daarom is dit forum juist zo handig :D:D:D
iedereen doet hier wel ideeen op en je zegt zelf je combineerd de dingen die je ziet
dat is toch ook hartstikke creatief :D

groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

heb ik ook hoor.. daarom doe ik hier lekker veel ideeen op en waar ik ook nog weleens kijk is op cakecentral.com ( of mag ik die hier niet noemen??)

8

sarina schreef:

cakecentral.com ( of mag ik die hier niet noemen??)

Zou niet weten waarom niet??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Natuurlijk zijn er heel veel sites op internet waar ik me echt kan vergapen aan mooie taarten. Super inspiratiebronnen! Bij vlagen krijg ik zelf wel een idee, maar het is altijd maar de vraag of het uitvoerbaar is....

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

10

Dank jullie wel meiden. Ik dacht echt dat ik de enige was die niet zo crea Bea was, maar ik merk dat jullie het op exact dezelfde manier doen als mij.

Ik voel me alweer wat beter en ga weer fijn aan de slag met mijn volgende "project".

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda