1

Onderwerp: fondant laten glimmen

Ik kwam net een filmje tegen op you tube, ze hangen gemaakte blaadjes van fondant boven een pan met kokend water en laten zo het fondant glimmen. Maar als het opdroogt wordt het weer dof toch en blijft er nog wel wat van je blaadje over want ik neem aan dat het glimmen door het smelten komt?? Heeft iemand dit al wel eens gedaan?? Ben benieuwd!!

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

2

Re: fondant laten glimmen

Boven stoom houden doe je om kleurpoeder 'vast' te zetten.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

dus als ik een roosje maak en met een kwastje de poeder opbreng en dan boven het stoom houd krijg je hetzelfde als gekleurde fondant, of snap ik het niet? Dat zou wel mooi zijn want dan kan je dus kleuren in elkaar over laten lopen

dit is trouwens het filmpje http://nl.youtube.com/watch?v=1J9BEqSqf … re=related

Groetjes Desiree

4

Ik heb dit 1x gedaan dus een echte expert ben ik niet...

In die workshop kleurde we blaadje voor blaadje voor het in elkaar zetten van de roos en nadat 'ie helemaal af was inderdaad een paar telletjes boven een kokende waterkoker. Ging eventjes glimmen maar werd daarna weer 'dof'.
Overlopende kleuren, diverse tinten lijkt mij geen probleem!

In het filmpje vraag ik me af of het gepoederde blaadjes zijn trouwens...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

ik heb het onlangs een geprobeerd. Het was een klein stukje fondant wat er wat dof uitzag door de maïzena. Na het opdrogen was het doffe er af en waren de kleuren meer helder.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

6

okedan, bedankt voor de reacties, lijkt me leuk om eens mee te spelen!

Groetjes Desiree

7

Als je zeg maar bij een groen blad rode poeder op de randen doet en je houdt het blaadje in de stoom, dan krijg je een prachtig herfst blad.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl