Onderwerp: Iemand gebruiksaanwijzing ?
Heeft iemand enig idee hoe je hier rozen mee krijgt ?
Ik heb de kleinste maat van deze
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Iemand gebruiksaanwijzing ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft iemand enig idee hoe je hier rozen mee krijgt ?
Ik heb de kleinste maat van deze
Kijk eens, zelfs een filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk
Dankjewel !
Ik heb alleen niet van die benodigheden zoals zo'n lepeltje
Zou je het ook met iets anders kunnen doen ?
met je vingers heel zachtjes dunner drukken van binnen naar buiten, is wel minder fijntjes....
Ok dank je
Ik ga het eens proberen
Kan dit ook met marsepein (+ tyclose?)
Een knikker kan je ook gebruiken , zo een grote zware.
Ok die hebben we genoeg in huis
Maar leg je de fondant dan gewoon op je aanrecht ? Of moet er dan iets zachts onder ?
Ik leg altijd bakpapier onder mijn marsepein (maar het kan natuurlijk ook met fondant). Dan steek je de bloemen uit. Snijdt de blaadjes af. Je neemt een blaadje in je hand en drukt hem tussen duim en wijsvinger zachtjes wat platter. Dan kan je met behulp van je vinger (of inderdaad een knikker) de bloemblaadjes ietsjes vormen. Dit doe ik altijd door het blaadje op mijn wijsvinger te leggen en met mijn andere wijsvinger een bolletje erin te duwen.
Dan is het een kwestie van het eerste blaadje omrollen en dan blaadje voor blaadje ertegen aan drukken. Druk niet te hard, zodat je (als je roos klaar is) de blaadjes nog een beetje kan vouwen.
Even een tip nog misschien. Je kan hier in de website een setje modeling tools kopen voor nog geen 6 euro. Hier zitten vijf tools in waaronder het bolletje. Eigenlijk onmisbaar voor als je aan de gang gaat met marsepein of fondant.
Succes.
Groetjes,
Nanda
Bedankt voor de uitleg ! Ik ga het meteen vanmiddag proberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Iemand gebruiksaanwijzing ?