1

Onderwerp: taart krimpt

Hoi,
Wie heeft dat nog meer al mijn vierkante taarten krimpen in het blik, de ronde niet.
Dacht dat het eenmalig was, nee dus toen een ander blik ook die heeft het scheelt rondom bijna 2 cm dus de taart is 3 cm kleiner dan de binnenzijde blik in doorsnee.
Doe ik iets fout of hoort het bij vierkante blikken?

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

Re: taart krimpt

Nee, dat heb ik niet. Wat voor mix gebruik je?

Groetjes Renske

Ik gebruik de mix van de webshop en dit probleem zover je ervan kan spreken heb ik al bijna 3 jaar

gr monica

4

ik had het ook wel een beetje, heb gister mn eerste vierkant gebakken.
Maar niet zoveel als jij zegt, hooguit een halve cm.

Hmm irritant zeg! Aan de mix van de webshop zal het niet liggen, toch? Gebruik ik ook.
Misschien dat iemand anders hier een antwoord op heeft?

Sorry monica, kan je niet helpen!

Groetjes Renske

6

Misschien zit het 'm in je baktijd? Bij mij begint m'n kapsel altijd te krimpen zodra het gaar is. Als je het dan nog langer in je oven laat staan krimpt het natuurlijk nog verder. Misschien heb je voor vierkant een iets kortere baktijd nodig? Ik kijk altijd tegen het einde en zodra het begint te krimpen gaat ie uit.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

daar zal ik dan ook eens opletten want de mijne was ook gekrompen , heb er nu petit fours van gemaakt ;)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

dames ik denk dat ik het heb, als ik er een kraag/  bakrand in doe is het probleem er niet waarschijnlijk wordt mijn rand te heet ondanks de temp van ja ja 145 graden over de gehele baktijd.
Maar voor een ieder met krimpende taarten wellicht is dit ook voor jullie de oplossing.

gr monica

9

Mijn taarten krimpen ook!
Ik gebruik alleen maar (verstelbare) bakranden, maar dacht dat het aan mijn bakspray lag (Baukje).
Maar een natte theedoek is dus de oplossing?

Groetjes, Jos

10

ik heb dat soms ook een klein beetje, maar ik haal dan bijna direct nadat de taart uit de oven komt de taart uit zijn bakvorm en dan heb ik dat niet

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

tipseytaartje schreef:

ik heb dat soms ook een klein beetje, maar ik haal dan bijna direct nadat de taart uit de oven komt de taart uit zijn bakvorm en dan heb ik dat niet

zou het niet zo zijn dat als je de taart gelijk uit zijn bakvorm haalt je het "krimpen " niet ziet?
In zijn bakvorm kan je het wel zien natuurlijk;)

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/