1

Onderwerp: vouwen in het fondant

Hallo,

Vraag zal hier ongetwijfeld al eens voorbij zijn gekomen, maar ik kon hem niet vinden via "zoeken".
Ik heb mijn fondant over het taartje gedaan, maar nu scheurde hij op een paar plaatsen en ook heb ik er vouwen in. (is mijn 2e taartje en bij de 1e ging het zo gemakkelijk en mooi) Kan ik die nog weg krijgen op enige wijze?

groeten Wendy

2

Re: vouwen in het fondant

Hoi Wendy,

Als je de vouwen al hebt aangestreken dan is het moeilijk om die er nog uit te krijgen. Je moet bij het bekleden er goed op letten dat als je fondant er losjes  over legt, je de bovenkant mooi aanstrijkt met bv een smoother( dat haalt alle oneffenheden eruit) en dan langzaam steeds van boven naar beneden strijken. Daarbij let je op dat de fondant strak ligt (dus geen vouwen) Mocht de fondant niet mooi glad naar beneden liggen dan til je de lap van onderen  een beetje op en strijkt hem netjes glad.Dit doe je stukje voor stukje. Zorg daarbij dat je de fondant niet te hard aanwrijft want anders krijg je hem niet los.
Dus gewoon globaal aanstrijken totdat je helemaal rond bent en eventueel steeds optillen van onderen totdat alle vouwen eruit zijn en als je dan tevreden bent dan alles pas goed aandrukken en smootheren.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes

Groetjes Angelique

Re: vouwen in het fondant

Hoi Angelique,

Ik heb 'm maar zo in de diepvries gezet en maak 'm zaterdag wel af. Het was weer een probeersel, was ook pas mijn 2e taart. Misschien kan ik maar beter even wachten op de workshop. (staat gepland voor volgende week)
Ik hoopte alleen dat er nog iets te redden viel aan deze taart, maar helaas.

Dank voor je reactie.

Wendy