1

Onderwerp: geboetseerd in de vriezer?

Ik heb al op "zoeken" geklikt, maar kennelijk wil dat niet helemaal. Daarom maar deze vraag maar hier:
Als ik iets boetseer, zeg een week van tevoren. Bewaar ik dat dan in de vriezer? En zo ja, gewoon in een diepvriesbakje of moeten er nog andere kunstgrepen aan te pas komen?

(tot nu toe hoogstens een dag van tevoren geboetseerd, vandaar... :))

2

Re: geboetseerd in de vriezer?

Nee, niet invriezen. Ik zou het gewoon in een afgesloten bakje bewaren.

3

Inderdaad, blijft gewoon goed. :Y

4

Een boetseerseltje blijft 'jaren' goed, mijn moeder heeft nu nog iets uit oktober staan, lekkerder zal het niet worden, maar er gebeurt niks mee (schimmelen, wegrotten oid). Kan dus heel goed voor een weekje of zo gewoon bewaard blijven.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Dank jullie wel.
Dat wordt knutselen van het weekend! :)

6

kun je het ook langer dan voor een weekje bewaren?
kan ik nu al bijvoorbeeld de decoratie van marsepein voor een sinterklaastaart maken? of de hele taart al maken en dan kant en klaar in de vriezer doen?

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

7

Ja hoor, dat kan. De marsepeinen dingen die in de winkel liggen met sinterklaastijd worden al in mei gemaakt.
Niet invriezen, gewoon in een afgesloten baktje bewaren, blijft gewoon goed.

Groetjes, Jos

8

Maar een hele taart moet je toch wel invriezen? Dus de taart in vriezer, en versiering apart in doosje buiten de vriezer?

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

9

Ja dat klopt :Y Ik zou zelf alleen niet nu al een sinterklaastaart invriezen :S Maar ik vries dan ook niet zo lang in, sommigen doen dat wel. De kwaliteit na ontdooien hangt af van hoe snel vriest je vriezer, hoe diep vriest je vriezer, hoe vaak gaat de deur open etc.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

geld voor cupcakes hetzelfde? apart van elkaar invriezen? dus cupcakes invriezen en dan de decoratie maken en apart in een bakje afgesloten bewaren?

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

11

Doe ik wel ja.
Ik vries nooit decoratie in, wel bekleedde taarten.

Groetjes, Jos