1

Onderwerp: bekleden van een neptaart?

Ik heb een dummytaart van piepschuim,en wil hem bekleden voor de klas van mijn dochter.Zodat er met een verjaardag in ieder geval een taart staat en niet zo'n miezerig bakje met zand en wat kaarsjes.
Maar waar bekleden jullie die mee?Gewoon met fondant word niet echt fris lijkt mij.Of gebruiken jullie fimo klei misschien?
Wie oh wie heeft er een idee?

groetjes Notje

Groetjes Notje

Re: bekleden van een neptaart?

Dat is toevallig ben er ook net mee bezig en ik bekleed hem met marsepein.
En dat is best fris hoor dat blijft heel lang goed en fondant ook hoor.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

ik heb er 1 gemaakt voor de peuterspeelzaal en gewoon bekleed met fondant

ondertussen helemaal opgedroogt dus kan zelfs gewoon afgestoft worden :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

4

Komen daar geen beestjes op af ? Op die zoete bekleding?

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

5

Ik ben ook heel benieuwd.
Ik ben van plan dit ook te doen, en hoe "plak je hem aan het piepschuim? jam of botercreme lijkt me niet geschikt,

6

Nee hoor, geen beestjes te zien. Er staat er bij mij al eentje sinds vorig jaar zomer.
Je maakt het piepschuim licht vochtig en het plakt, evt. kun je dat glad smeren met dunne icing, maar noodzakelijk is dat niet.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Even de dummy met heel fijn schuurpapier opschuren en dan licht vochtig maken zoals Marianne schreef.
Enne, ik heb mijn dummy al ik weet niet hoe lang, maar geen beestjes :) Ik zou fondant gebruiken, hard meer uit dan marsepein.

Baukje schreef:

Even de dummy met heel fijn schuurpapier opschuren en dan licht vochtig maken zoals Marianne schreef.
Enne, ik heb mijn dummy al ik weet niet hoe lang, maar geen beestjes :) Ik zou fondant gebruiken, hard meer uit dan marsepein.

Als je tylose door de marsepein doet dan droogt het ook heel goed uit.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

H

Groetjes Notje

Hoi,

Ik heb ook nog een tip voor je: vooral je dummy niet in de zon zetten (als je deze een tijdje niet gebruikt), want dan kan deze verkleuren.
Succes ermee!

11

Ik  ben er net eentje aan het maken met DAS klei. Ik moet hem alleen nog verven.Ik durf het niet aan met fondant, want dan moeten ze toch elke keer weer een nieuwe? Hoelang blijft dat echt goed? Het is wel lastiger te maken met klei, maar ja. Ik heb wel de zelfde materialen gebruikt alleen heb ik ze nu als stempel gebruikt ipv uitsteken. (de onderrandjes.)