1

Onderwerp: Welk fondant vinden jullie het lekkerst werken?

Hallo allemaal,

Zelf bekeed ik altijd mijn taarten met marsepein (vind ik zelf erg lekker)
maar nu ik een witte bruidstaart ga maken willen ze graag fondant.
Ik heb er alleen nog nooit mee gewerkt en zag op de webshop verschillende soorten fondant. Welk fondant raden jullie aan, die fijn werkt?!

2

Re: Welk fondant vinden jullie het lekkerst werken?

Absoluut Bakels. En dan de 5 kilo emmers.  Rolt goed uit, is stevig. En hard perfect voor strikken e.d. Deze is anders dan de kiloverpakking. De mmf uit de shop vind ik ook goed, maar is vrij kwetsbaar. Ice craft heb ik ook eens geprobeerd, maar hier kon ik absoluut niet mee werken. Het plakte en scheurde aan alle kanten.

3

Geeneen...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Heb je veel nodig om te bekleden? Anders kleur je marsepein wit. gaat heel goed, ontdekte ikzelf toevallig net gister :D
Maar ja, als het om kilo's gaat is dat ook niet echt handig :s

Groetjes, Carin

Ik vind de mmf juist ideaal...

Groetjes Renske

6

ik werk alleen maar met MMF,van de webshop ik vidn dit gewoon de lekkerste smaak hebben en ik doe er alles mee!!!! soms heb ik wel de gekleurde sets van de webshop erbij als ik een kleur moet mengen en niet gelijk een potje kleurstof kwijt wil. dus een deel voorgekleurd en een deel MMF met kleurstof om de kleur weer optimaal te krijgen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Carin schreef:

Heb je veel nodig om te bekleden? Anders kleur je marsepein wit. gaat heel goed, ontdekte ikzelf toevallig net gister :D
Maar ja, als het om kilo's gaat is dat ook niet echt handig :s

Goede tip, maar voor deze gelegenheid word het iets teveel kneeden :s
Ik heb zeker 3,5 kg nodig!

8

Ik ben nog niet zo lang met het bakken bezig. Ben dus niet zo goed in die
'bij namen' MMF en wat bedoel je met Bakels, die zie ik ook niet in de webshop :o
Ik kan alleen kiezen tussen:

RegalIce rolfondant,  RegalIce Marshmellow Rolfondant, Pettinice Wit rolfondant en Ballina paste-to-cover Vanilla.

Het mag natuurlijk ook ergens anders te halen zijn, maar ik moet nog wel meer dingen bestellen (=makkelijk alles in 1x te bestellen) :Y

9

Ik geloof dat pettinice Bakels is. Maar ik ken het alleen als Bakels :D

Groetjes, Carin

10

Ik gebruik zelf in ieder geval altijd die van Bakels (pettinice ;)) en vindt het ideale fondant

11

Let er wel op dat de emmer beter is dan de kilopakken (heb ik van horen zeggen en waarschijnlijk zonder dat ik het zelf weet, ook zelf ervaren :/). Maar als je minimaal 3,5 kilo nodig hebt, kun je net zo goed (of misschien wel beter) een emmer kopen.

Groetjes, Carin

12

Nou ik ga nu maar bestellen... Ik ga voor de Bakels (pettinice) en dan inderdaat maar meteen de emmer, komt toch wel een keer op :p

Bedankt allemaal!

13

mmf is marshmellowfondant, kun je zelf maken en ook te koop bij de webshop.
succes!

Groetjes Renske