1

Onderwerp: Koekhuisje maken

Help! Mijn zusje gaat samenwonen en nu heb ik natuurlijk veel te snel en te enthousiast geroepen dat ik iets leuks wist om te maken tegen mijn andere zus. Ik vandaag dus snel aan het bakken. Dat ging al mis. Ik had het gewone recept voor koekjes gebruikt en dat ging "lopen". Gelukkig kon ik net uit de oven de patronen nog bijsnijden. Maar toen het in elkaar zetten. Wat een ramp!! Resultaat... alles ligt in de vuilnisbak. En nu... kan iemand mij aub helpen aan een goed recept om een koekhuisje te maken en tips zijn ook van harte welkom. Hoe lang kan ik zo'n huisje trouwens bewaren. Ik ga nl volgende week op vakantie en heb het op de dag dat ik thuiskom nodig. Kan ik het dan nu al maken. Alvast bedankt voor de tips ze zijn meer dan welkom!

Re: Koekhuisje maken

Hoi,

Op deze site staan aardig wat tips voor je huisje:
http://knutselen.prikpagina.nl/read.php … 99&v=f

Meestal wordt het koekhuisje van ontbijtkoek gemaakt.
Bij IKEA kun je het huisje van karton krijgen (in de shop van IKEA). Ook heel handig om te gebruiken als mal.

Succes met je huisje!

het recept wat hier op de site staat, uit het boek van peggy porschen is heel goed voor het decoreren van de koekjes. Want deze koekjes lopen niet uit in de oven, deze behouden hun vorm zoals jij hem hebt gesneden of uitgestoken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Het recept op de site van Saskia (no fail sugar cookies) loopt helemaal niet uit. Ik gebruik dat altijd. Je kunt er vast en zeker een mooi huisje van maken.

Handiger is een huisje van 5 ontbijtkoeken. 4 leg je naast elkaar, dat wordt dan vanzelf een blok. Even de lengte aanpassen (als in: stukje afsnijden van allevier). De 5e snijd je schuin door midden, een helft draai je om en dan zet je ze tegen elkaar aan op het blok. Zo heb je een puntdak.

Ik heb ooit met sinterklaas zo'n huisje gemaakt. Als je wat glazuur maakt van poedersuiker en water kun je het helemaal vol met koekjes/snoepjes plakken. Aardbeienmatjes zijn erg geschikt om dakpannen van te knippen (rond knippen aan een kant).

Succes!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5 Laatst bewerkt door sasba (04-09-2008 12:33)

kan het niet van een cake gemaakt worden ipv ontbijtkoek.
En dan een niet te vette cake, zomaar een idee  :think:

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

6

Dat kan denk ik ook wel, als je langwerpige cakes neemt dan werkt het net als met de ontbijtkoeken. Lijkt mij :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep