Onderwerp: "plankje"onder de taart
Bij heel veel taarten zie ik zo'n mooi "plankje onder de taart, bekleed met inpakpapier en folie. Maar wat zit daar nu eigenlijk in?
Is dat hout of karton?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » "plankje"onder de taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Bij heel veel taarten zie ik zo'n mooi "plankje onder de taart, bekleed met inpakpapier en folie. Maar wat zit daar nu eigenlijk in?
Is dat hout of karton?
hout, triplex of zo
Je kunt ook een stevig stuk karton gebruiken, bijvoorbeeld van zo'n fruitdoos waar meloenen oid in zitten.
Mdf.
hangt er van af ik gebruik voor bekende hout want dan krijg ik hem terug en voor bestellingen gebruik ik karton.
Ik gebruik altijd mdf. Hoewel ik ze bijna nooit terug krijg. Ik koop bij de Gamma zo'n grote plaat dunne mdf (de dunste die er is, dat is goed genoeg), laat die zagen in plaatjes van 18x18, 28x28 en 38x38 (zagen is gratis met de Gamma card) en dan heb ik voor drie-euro-nog-wat tig prachtige plaatjes.
Karton vind ik helemaal niets, dat gaat lastig in de vriezer (ik vries vaak taarten met plaatje en al in), en aangezien ik nogal vaak nogal zware taarten heb vind ik karton te slap.
Mijn broertje zaagt altijd een hele stapel dikke kartonnetjes voor mij in verschillende maten.. ideaal. Als ik een zware taart heb dan doe ik er twee op elkaar. Gaat erg goed!
Ik gebruik voor kleine taartjes (18cm) vaak een pannen onderzetter.
Dit past precies. Die bekleed ik dan met een leuk soort inpakpapier en daar overheen weer van dat doozichtinge inpakpapier (anders word de taart nat en vies)
Maar zo'n onderzetter is toch niet goedkoper dan een plaatje mdf? Of begrijp ik iets verkeerd ?
Gebruik ook altijd MDF en mensen die vaker bij me bestellen, brengen bij het halen van de nieuwe bestelling altijd de oude plaatjes weer terug. Doen ze het niet, ook geen ramp, is meeberekend in de prijs die ze voor een taart betalen. Bij de formido zagen ze gratis, herinnert me eraan dat ik snel een keer een taartje voor ze moet maken voor al dat zagen dat ze moeten doen, mag vandaag een 60x60 plaat gaan halen, maar aangezien ik druk bezig ben met een bruidstaart zal dat taartje vandaag niet lukken. Volgende week maar wat tijd voor vrijhouden!
Dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden, naar de Gamma dus.
ik gebruik ook altijd MDF (man = timmerman = handig!)
Ik zet m'n naam en adres onderop met de vraag m terug te brengen, en vind er reglmatig 1 in de brievenbus, maar niet terug = geen ramp, zo'n mdf plaat kost niet zo heel veel.
owww, en bien, ik zie meteen een vierkante bruine(houten) taart voor me met zo'n rond zaagmes in het midden.. * ik denk even mee*
mdf alleen vierkanten, of kan je die ook rond laten zagen?
Of is vierkant ook mooi bij ronde taarten?
Bij ikea verkopen ze mooie vierkanten dienbladen van 25x25cm (geloof 4 euro)
en bij xenos hebben ze ook vaak wel leuke, ik heb een roze met witte stippen gekocht voor 1 euro daar.
Die gebruik ik als onderplaat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » "plankje"onder de taart