Onderwerp: Koekjes naar een recept van Nigella
Ik heb deze alweer een tijdje geleden gemaakt, maar toen wist ik nog niet van dit forum. Daarom hier nu de foto van de Intense Chocolate Cookies van Nigella:
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Koekjes naar een recept van Nigella
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb deze alweer een tijdje geleden gemaakt, maar toen wist ik nog niet van dit forum. Daarom hier nu de foto van de Intense Chocolate Cookies van Nigella:
Ze zien er erg lekekr uit.. double chocolate..jammie!
Nou dat ziet er zeker lekker uit,zou ik het recept van je mogen hebben?
Dat ziet er overheerlijk uit
Jammie!!!!!
Misty: natuurlijk. Ik zal het vanavond thuis even opzoeken, want ik ken het niet uit mijn hoofd.
En....heb je het recept al opgezocht?
Oei, sorry, helemaal vergeten! Het is echt verschrikkelijk zo vergeetachtig als ik de laatste tijd ben. Ik ga over een paar weken trouwen en ik ben daar zo mee bezig dat er blijkbaar niks anders meer bij past. Ik zal het vandaag nog opzoeken!
Nogmaals excuses.
Okee, hier is ie! Ik heb zelf de vertaling gedaan, dus ik hoop dat het zo duidelijk is.
Ingredienten
125g pure chocolade
150g bloem
30g cacao, gezeefd
1½ theelepel zout -> in het recept staat 1 theelepel bicarbonate of soda en een halve theelepel zout, maar ik heb het zelf met alleen zout gedaan.
125g zachte, ongezouten boter
75g licht bruine suiker
50g basterdsuiker
1 theelepel vanille extract
1 ei, koud uit de koelkast
350g pure chocolade stukjes/chocolate chips
Werkwijze:
1. Verwarm de over voor op 170 graden C.
2. Breek de 125g pure chocolade in stukjes en smelt de stukjes au bain marie.
3. Doe bloem, cacao en zout in een kom en meng het grondig.
4. Creme in een andere kom de boter en twee suikers samen tot het licht en fluffy is. Doe de gesmolten chocolade erbij en roer het goed.
5. Voeg vanille extract en het ei toe, mix dan de droge ingredienten erbij in. Roer dan de chocolate chips erdoor.
6. maak 12 gelijke porties van het mengsel (kan ook meer als je geen gigantische koeken wilt. Nigella gebruikte een ijslepel, dat worden echt flinke koeken!) en leg ze op een bakplaat (met bakpapier!) ongeveer 6cm van elkaar af. Niet plat maken
7. Doe ze in de oven en bak ze 18 minuten, dan testen met een prikker. Hij moet er half schoon uitkomen (helemaal lukt niet vanwege de chips). Het deeg mag niet meer nat zijn.
8. Laat de koekjes 4-5 minuten afkoelen op de bakplaat en leg ze dan op een rooster om verder af te koelen, zodat ze hard worden.
Hartstikke bedankt dat je ondanks je drukte toch even het recept heb opgezocht en opgeschreven.
Goh,dus je gaat trouwen?
Maak je zelf je trouwtaart?
:9dat ziet er gewoon echt overheerlijk uit!
Hartstikke bedankt dat je ondanks je drukte toch even het recept heb opgezocht en opgeschreven.
Goh,dus je gaat trouwen?
Maak je zelf je trouwtaart?
Nee, toch maar niet Ik ben echt nog maar pas bezig en ik had zo'n specifiek idee dat ik het niet aandurfde om het zelf te maken. Misschien over een jaar als ik wat meer geoefend heb. Ik heb nog geen enkele cursus gehad of zo, maar kwam dit forum tegen en bedacht me dat ik dat ook wilde kunnen zeg maar.
Ik hoop dat je de koekjes lekker zult vinden. Ik vond ze helemaal geweldig (ben redelijk chocoladeverslaafd, dus dan zit je met deze koekjes wel goed), maar alle andere mensen door wie ik ze liet proeven vonden ze veel te machtig en veel te veel chocola (alsof dat kan ).
ziet er heerlijk uit!
Dat ziet er heerlijk uit!
Hmm dat ziet er lekker uit.
Ik heb het recept op 1 punt aangepast (kwam ik net pas achter). Zie ingredi
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Koekjes naar een recept van Nigella