1

Onderwerp: Bekleden met chocofondant 100%, goed idee?

Morgen ga ik een taartje bekleden met de Bakels chocofondant jammmmmmmmmmie. Normaal meng ik die 1:1 met marsepein. Maar nu wil ik 't eens een keer ongemengd gebruiken.

Iemand ervaring mee? Is het een idee of wordt het echt veel te machtig?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Bekleden met chocofondant 100%, goed idee?

Ik vind het vooral niet lekker uitrollen, heel zwaar. Dat gaat makkelijker als je het met fondant mengt. (Dat was trouwens een tip van hier.)

Smaakt het trouwens lekker als je het mengt met marsepein? Dat vroeg ik me nl. af.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

Elja schreef:

Ik vind het vooral niet lekker uitrollen, heel zwaar. Dat gaat makkelijker als je het met fondant mengt. (Dat was trouwens een tip van hier.)

Smaakt het trouwens lekker als je het mengt met marsepein? Dat vroeg ik me nl. af.

Met fondant meng ik het nooit. Ik vind fondant vies. Behalve dan de chocofondant dan he :D.

Gemengd met marsepein smaakt het heerlijk! Maar ik vind het ongemengd ook errug lekker :Y. Ik weet alleen niet hoe dat op een taart uitpakt. Maar zaterdag zullen we het weten :lol:

Groetjes, Carin

4

De reden dat ik het ongemengd wil gebruiken trouwens :D...

Ik kwam vanavond in een kast een bijna volle emmer tegen... waarvan ik niet meer wist dat ik hem had :o, en voordat 'ie over de tht datum gaat...dacht ik, dat maak ik nog lekker even op :D

Groetjes, Carin

5

Lijkt me gewoon lekker :9 Dus als er nog meer op moet... O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik gebruik hem altijd ongemengd en smaakt heerlijk :D

groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

Taartje is klaar.
Ik vond het niet moeilijker rollen dan wanneer er marsepein doorheen zit.
Het ziet er natuurlijk prachtig uit op zich, zo'n superdonkerbruin taartje. Op zich dan he... want deze is niet helemaal gelukt.
Net toen ik klaar was met rollen en ik de lap op de taart wilde leggen... ging mijn telefoon. Nadat ik klaar was met bellen, en dat was al gauw een kwartiertje later, kwam ik erachter dat ik de roller op de lap had laten liggen :s. Resultaat: een soort gleuf in de lap. Ook bleek inmiddels de lap aardig vast aan het aanrecht te liggen, een kwartier is blijkbaar toch te lang :s. Tijd om overnieuw te kneden en rollen had ik niet :nooo. Niet getreurd, misschien staat zo'n gleuf wel heel artistiek op een taart :lol:. Vast en zeker wel... maar dan had hij wel in het midden van de lap moeten zitten :D. Ik heb de lap er gewoon op geparkeerd en daarna ook de lintjes op de taart (lang leve de sugargun :lol:) niet meer uitgemeten. Gewoon op het oog gedaan... waarmee maar w

Groetjes, Carin

8

ik meng hem altijd 1:1 met de mmf jammie!!!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Ik had die chococake voor mijn vader (zie parade) van afgelopen zondag ook gewoon zo bekleed met de chocofondant en ik moet zeggen dat het heerlijk smaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10

Als je de chocofondant even in de magnetron doet is hi zachter en beter uit te rollen. Ik vind dat spul niet te rollen, zo stug!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.