1

Onderwerp: wat heb ik verkeerd gedaan

Net voor de 2e keer CC gemaakt met de mix uit hebshop! maar hij lijkt heel vettig, de papiertjes waren wit, maar nu vettig bruin, en vraag me af of ze wel helemaal gaar zijn, lijkt wat vloeibaar deeg bovenuit te komen!
heb precies gedaan wat op de verpakking stond, alleen de roomboter was nu andere, head nu die van de AH en er staat op gezouten?

Groetjes Marit.

2 Laatst bewerkt door Carin (02-09-2008 21:52)

Re: wat heb ik verkeerd gedaan

Ik weet natuurlijk niet wat je gedaan hebt, dus al helemaal niet of je iets verkeerd gedaan hebt ;)

Wat ik doe:
bakken in hetelucht oven, 17 minuten op 185 graden

Maar ook bij mij worden de caisses vettig en blijven ze niet mooi wit. De cc's zijn dan gewoon wel gaar. En er komt nooit wat vloeibaars bovenuit :s

Maar ik gebruik een ander meel :)

Over de boter: dat weet ik niet. Ik heb altijd de goedkope van Lidl of C1000, heb nog nooit gekeken of dat wel of niet gezouten is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Ja je moet dus geen gezoute rooomboter gebruiken

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Ooooh, daar kijk ik dus nooit naar. Blijkbaar is die goedkope ongezouten???

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik gebruik gewoon goedkope roomboter.
5 eieren maat M, 250 gram mix, 250 gram (goedkope) roomboter.
Kort mixen, 17 minuten op een voorverwarmde oven op 190 graden. Gaat eigenlijk nooit mis?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik had ook gewoon de goedkoopste altijd maar deze had iemand voor me meegenomen!
zit er in die goedkopen geen zout dan?

Groetjes Marit.

7

Marianne schreef:

Ik gebruik gewoon goedkope roomboter.
5 eieren maat M, 250 gram mix, 250 gram (goedkope) roomboter.
Kort mixen, 17 minuten op een voorverwarmde oven op 190 graden. Gaat eigenlijk nooit mis?

zo heb ik het gedaan, behalve de goedkope boter dan! maar heb nog eens ff gespiekt en er met een sate prikker in geprikt, ze zijn wel gaar en zien er al beter uit dan toen ze net uit de oven kwamen! hoop doet leven!

Groetjes Marit.

8

Het voordeel van "mislukte" baksels: Je mag ze gewoon op eten en weer nieuwe maken! :-D :lol:

Je oven geeft de juiste temp. aan? Daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

9

normaal gesproken is de ongezouten boter juist wat duurder als ik me niet vergis

ik gebruik altijd de gezouten boter voor de cupcakes maar als ik alleen ongezouten boter in huis heb (die gebruik ik voor de botercreme smaakt heel anders )gebruik ik die gewoon hoor

werkt bij mij net zo goed
alleen niet bij de nigella cc dan doe ik er gewoon een snufje zout in :D kan natuurlijk ook

ik heb wel een keer gehad dat ik de boter niet romig genoeg geklopt had voor dat ik de rest erin deed en toen werdt het echt een smeerboel
vochtige cupjes ... echt vetachtig
mischien is dat het ??

groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl