1

Onderwerp: Hoe moet ik beginnen??

Hallo allemaal,

Via via kwam ik op deze geweldige site en ik ben helemaal fan geworden. Nu wil ik graag voor het eerst zo'n mooie taart maken maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Hoeveel moet ik waarvan kopen etc. Ik wil natuurlijk niet direct te ingewikkeld beginnen dus een taart van 1 laag lijkt me wel te doen. Ik heb alleen een ronde taartvorm voor het bakken dus dat is de vorm die het moet worden. Graag maak iets moois met marsepein en een lekkere vulling. Iedereen is voor het eerst begonnen dus ik hoop op veel tips.

Alvast bedankt voor de moeite!!!!

Groetjes Cin

2

Re: Hoe moet ik beginnen??

Je moet zelf even beslissen wat je maken wilt.
Je kan met cakemix een taart maken of met bescuitmix, dat laatste kan je kopen in de webshop.

Een lijstje wat je nodig hebt:
-bescuit mix (staat bij recepten op de site, of kan je kopen in webshop)
-botercreme (staat ook bij recepten op de site, je kan ook een mix bij webshop kopen)
-marsepein (bij webshop te koop, of bij banketbakker << kan erg duur zijn)
-kleurstoffen (een set van de webshop is makkelijk, heb je gelijk 4 kleuren om je marsepein te kleuren)
-een vulling, bijv aardbeien jam of banketbakkersroom
-uitstekers (is geen pr

3

LiZZ schreef:

-marsepein (bij webshop te koop, of bij banketbakker << kan erg duur zijn)

-uitstekers (is geen pr

4

Hallohallo,

Heb vandaag bestelling gedaan in de webshop, spannend. Ik hoop dat ik het morgen of uiterlijk woensdag in huis heb. Kan niet wachten joh.Krijg woensdag namelijk visite en dan wil ik cc gaan maken. Heb van het weekend de eerste gemaakt (zie show off). Ze waren echt heerlijk!!!!

In de supermarkt zie ik bij de Dr. Oetker spullen ook potjes met gekleurde goedjes staan is dat ook kleurstof of alleen smaakvloeistof? Ik kan nergen kleurstof vinden namelijk. Heb het wel hier besteld maar stel dat ik het niet op tijd heb dan is dat errug jammer natuurlijk. Weet iemand of je het ook gewoon in een winkel kan kopen?

Gr. Cin

Bij de toko hebben ze vaak wel flesjes kleurstof.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met potjes met gekleurde goedjes van dr oetker... ze hebben in de supermarkt meestal geen kleurstof...

Succes met je cc's!

Groetjes Renske

6

Ik denk dat die goedjes alleen smaakstoffen zijn, ik heb ze ook zien staan, geel en rood (aardbei en vanille) in de supermarkt kon ik geen kleurstof vinden.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

7 Laatst bewerkt door x-el (02-09-2008 16:44)

kleurstoffen kun je ook gewoon bij de webshop krijgen (kleurstof ), maar je kunt ook voorgekleurde fondant of marsepein nemen fondant of marsepein.
succes met je eerste, weet nog precies hoe het is (heb er dan ook nog maar vijf gemaakt ;) )

groetjes Ellen

8

ik ben ook wel benieuwd waar de kleurstoffen gekocht worden was ook op zoek in de supermarkt maar kon niet vindenn.. tips zijn welkom

9

ik heb ze dus nu in de webshop gekocht. Krijg ze hopelijk morgen binnen, ik laat je wel weten hoe het is. Ben net met mmf aan het knutselen geweest. Moet nog wel even flink oefenen hoor. De figuurtjes worden nog niet echt zoals ze bij de anderen zijn. Ik heb eerst gewoon uitstekers gebruikt voor koekjes. Gaat op zich prima. Probeerde ook te boetseren maar de mmf werd steeds plakkeriger.

Blijven oefenen dussssss

Cin

10

mamajoyce schreef:

ik ben ook wel benieuwd waar de kleurstoffen gekocht worden was ook op zoek in de supermarkt maar kon niet vindenn.. tips zijn welkom

In eerdere berichtjes stond aangegeven dat ze in de webshop te koop zijn, bij toko's hebben ze vaak ook wel een paar kleurtjes.

Groetjes Renske

11

cin schreef:

ik heb ze dus nu in de webshop gekocht. Krijg ze hopelijk morgen binnen, ik laat je wel weten hoe het is. Ben net met mmf aan het knutselen geweest. Moet nog wel even flink oefenen hoor. De figuurtjes worden nog niet echt zoals ze bij de anderen zijn. Ik heb eerst gewoon uitstekers gebruikt voor koekjes. Gaat op zich prima. Probeerde ook te boetseren maar de mmf werd steeds plakkeriger.

Blijven oefenen dussssss

Cin

Tegen het plakken kan je poedersuiker gebruiken!
Succes ermee!

12

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de mmf niet zo heel erg lekker vindt. Ga toch maar een keer fondant of marsepein proberen. het waren nu nog kleine figuurtjes maar een hele taart ermee bekleden zie ik niet zo zitten.

Heeft iemand anders ook deze ervaring of heb ik gewooneen rare smaak?!?!?!

Cin

13

mamajoyce schreef:

Bij ons hebben ze bij de Boerenbond (Aveve) ook aan aantal kleurtjes en ook wel een aantal items zoals bijvoorbeeld bakvormen of uitstekers, die je kunt gebruiken.

Syl

Je kunt mijn taarten bekijken op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EWYPLIKG

14

cin schreef:

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de mmf niet zo heel erg lekker vindt. Ga toch maar een keer fondant of marsepein proberen. het waren nu nog kleine figuurtjes maar een hele taart ermee bekleden zie ik niet zo zitten.

Cin

Het is en blijft natuurlijk suiker!
denk dat fondant eigenlijk heel erg er bij in de buurt zit, qua smaak..

marsepein is heel anders!

15

cin schreef:

Cin

Ik zelf vond het ook erg zoet, maar pas nog eens gemaakt als bekleding op een monchoetaart en in combinatie toch wel lekker. Als de vulling al zoet is, vind ik het te. Maar als je minder zoete vulling hebt, is het best wel lekker.Vind ik dan.
Smaken verschillen he? En ja, marsepein vind ik toch wel veel lekkerder.

16

Heb je de bestelling al binnen?
Ik hoorde pas dat als je snel kleurstof nodig hebt, het ook wel eens bij de bakker kan krijgen. Verkopen ze niet officieel, maar als je het vraagt, kan je het vaak wel kopen.

17

En? Is je eerste taart gelukt?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

18

Nou de taart ben ik dus nog niet aan begonnen. Dacht start eerst met cupcakes, leek me makkelijker. die zijn dus wel gelukt. Wil dit weekend zo'n meptaartje maken. Eerst nog even naar de Ikea voor de vormpjes. Moet ook nog even in het forum zoeken naar de verhoudingen van de ingredienten etc. Zoals je ziet bouw ik het rustig op hihi.

Oja en nog een tip, als je op een pakketje zit te wachten ga dan niet mixen want dan hoor je de duerbel niet. Echt balen joh. Heb het dus vandaag gekregen. Ga morgen alles proberen denk ik.

Cin

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe moet ik beginnen??