1

Onderwerp: Klimrek en schommel.

Volgende week hebben we een buurtfeest en nou wilde ik als taart het pleintje namaken. Op het pleintje staan een klimrek en een schommel en een paar bomen.

Hoe kan ik dat nou stevig boetseren, want zo'n klimrek is best dun en dat kan ik natuurlijk niet lang genoeg laten staan om te harden, dan zakt het zo in. Ik zat te denken aan op een fles, maar wat  gebruik ik dan om te boetseren ?

En met die schommel kom ik er al helemaal niet uit. Wat gebruik ik als schommelketting ? En hoe maak ik het beste mooie bomen ? Graag veel idee

Niet denken, maar durven !

2

Re: Klimrek en schommel.

Nog ooit gedaan, dus ik roep maar wat hoor!

2 rolletjes fondant met tylose om een flesje laten drogen. Of iets anders wat bol is.
Dan traptredes maken en die vlak laten drogen. Als alles uitgehard is aan een plakken met icing?

Schommelketting; 2 rolletjes in en draaien en ook uit laten harden. Plankje maken met een houtmotief. Alvast gaatjes erin, zodat je de touwen er in kunt steken. Vast maken met icing.

Ik denk dat ik dit zo zou proberen. Maar misschien stort de hele boel wel weer net zo hard in... Succes!

3

misschien kan je chocoladestokjes gebruiken om de schommel te maken ?
eventueel met dropveter de touwen en een plankje van marspein ?

4

Hoi,
Zelf zou ik denk ik dun ijzerdraad gebruiken, die dun bekleden met marsepein.
Maar dat is natuurlijk niet echt eetbaar, een beetje neppen.
Maar inderdaad kan dropveter wel wat gewicht houden.

5 Laatst bewerkt door Arinka (28-08-2008 10:23)

Ik ben wat aan het modderen geslagen hoor. Pfffffffffff.

De schommel is niet zo'n probleem, het klimrek wel. Ik had het eerst op een fles gemaakt met folie eronder. Doooooooooooooom. Kreeg ik er niet meer af natuurlijk.

Toen bakpapier op de fles en nog een gemaakt. Die staat nu te drogen maar krijgt al barstjes. Ik had het zonder ijzerdraad geprobeerd, maar ik vrees dat ik morgen alsnog met draad aan de slag moet...

Nou ja, tot zover even 2 foto's van de vorderingen. Het klimrek was de eerste poging dus en de vorm zinde me toen ook al niet.

http://img.photobucket.com/albums/v407/Arinka/schommelzittingen.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v407/Arinka/klimrekje.jpg

Het allerergste vind ik van mezelf dat als ik iets heb gemaakt en het moet drogen dat ik er niet vanaf kan blijven !!! Ik moet het steeds weer oppakken enzo. Heel irritant, want dan gaat het dus stuk...

Niet denken, maar durven !

6

Hoi, ben benieuwd naar hoe het uiteindelijk geworden is.:Y

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

7

ziet er wel heel leuk uit hoor!
Het gaat je vast wel lukken.

8

dat geen geduld hebben voor het laten drogen klinkt mij helaas erg bekend in de oren. ik ben precies zo....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.