1

Onderwerp: hoe dun of dik...

rollen jullie de fondant uit voor cc's?
ik heb gemerkt op foto's dat sommige de fondant al wat dikker uitrollen dan andere. Ik maak liever cc's dan taart(maak ik ook wel maar ik frutsel liever in het klein) maar ik vroeg me toch af of er veel verschil op zit.
En wat ik ook nog graag wilde weten, als je figuurtjes uitsteekt van fondant is daar ook een richtlijn voor qua dikte of is het maar wat je zelf wil?

grzt Elly

2

Re: hoe dun of dik...

Ik denk dat je dat zelf kan kiezen.
Zelf probeer ik altijd dun, zodat het niet te machtig wordt.
En met warm weer moet je het ook wat dikker houden, anders scheurt het snel.

3

een gedetailleerde puzzel is denk ik makkelijker om dun te doen, bloemen vind ik dun mooier dan dik. maar bijv. die funnie beesten die ik wel eens op een taartje gemaakt heb (lekker kippetje) of een geboetseerde puzzel is iets dikker weer mooier. ligt misschien ook wel aan de kleur bij de bekleding. een witte bruidstaart bekleed ik iets dikker i.v.m. eventueel doorschijnen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Meestal tussen de 1 en 2 mm dik.

5

ok, ik heb ook wel ondervonden dat als je het dun uitrolt en de cc's hebben een bultje dat je het wel mooi erover kan draperen dan dat het wat dikker is maar ik denk dat als de cc's mooi plat zijn het dan wat dikker mag . Enfin, ik doe gewoon wat ik denk dat goed is en dan wordt het nog wel eens wat.

grzt elly