1

Onderwerp: fondant plakt en scheurt

Hoi,

Ik ben begonnen aan mijn eerste puzzelplaatje. Als ik het uitgeknipte plaatje op de fondant leg, blijft deze eraan plakken. Ik heb al een beetje poedersuiker aan het plaatje gedaan, maar dan toch nog. Ook scheurt mijn fondant bijna elke keer als ik eindelijk een figuurtje heb gemaakt en deze van het werkblad wil afhalen. En dan nog de vraag hoe krijg ik het voor elkaar dat ik mooie lijnen heb als ik het plaatje uitsnij? (nu "schuift"de fondant weg terwijl ik snij)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes Wendy

2

Re: fondant plakt en scheurt

je kunt op het werkblad poedersuiker doen of crisco, je kunt op een tafelzijltje werken of een siliconenbakmat. wat het wegsnijden betreft, dit heb ik ook wel eens, vaak is het bij mij dan te dik en niet mooi dun uitgerold. als ik het opnieuw iets dunner uitrol, dan gaat het beter. bij het oppakken gebruik ik een buigzaam mesje of een tooltje/spateltje wat je onder het plaatje kunt schuiven om het zo op te tillen. een plakkend uitgeknipt plaatje heb ik nog niet gehad, dus daar kan ik je niets over vertellen. ik hoop dat je aan de rest wel iets hebt.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Bedankt voor je reactie.
Ik had idd. al geprobeerd met wat poedersuiker er onder, verder had ik een placemat om op te werken. Het uitrollen zal ik nog eens proberen, maar dan nog dunner.

groeten
Wendy

waarmee snijd je het uit?
ik kreeg de tip van rianne om het met het mesjes tooltje te doen ( weet even de naam niet ) dat werkt stukken beter , plakt er niet aan..
ik werk ook altijd met marsepein das wat stugger..

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

Ik heb helaas een setje besteld waar geen mesje bij zit, dus ik gebruik mijn schilmesje uit de keukenla.