1

Onderwerp: Hoeveel cm bekleden ???

Hallo,

Daar ben ik weer :)

We hebben inmiddels de vierkante puzzeltaart geproefd en die was errug lekker !

Alleen vind mijn vriend hem nog steeds te zoet :/

De vulling enz was echt perfect maar de bovenste fondant laag was te dik denk ik...

Ik schat hem zo'n 0,7 cm

Hoe dik maken jullie hem ongeveer ? Ik ben bang dat hij gaat scheuren als ik hem dunner maak...

En zou het helpen als ik marsefont ga gebruiken ipv fondant ?

Hoor graag hoe jullie het doen ! ;)

Re: Hoeveel cm bekleden ???

fondant is voornamelijk gemaakt van suiker he, dat is gewoon zoet. Misschien zou je de fondant dunner uit kunnen rollen, maar ik zou denk ik eerder iets anders doen qua vulling. Wat was nu je vulling?

Mijn vriend vindt mijn taarten ook te zoet, maar hij is meer van de hartige taarten. Dus ik kan alles uithalen om hem mijn taarten te laten eten, maar meneer trekt toch de marsepein of fondant eraf... :S Dus heeft hij gewoon pech en eet hij maar geen taart meer van mij :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik rol vrij dun uit: zo'n 3-4 mm max

4

Inderdaad, dat is vrij dik uitgerold. Ook zou je een keer marsepein kunnen proberen? Is minder zoet.

5

Hahaha Tirza,

Dat doet de mijne dus ook ! De vulling was aardbeienmouse, afgewerkt met botercreme chocola ( saroma )
De vullig vond hij weer wel lekker :/
Ik zal de volgende keer eens proberen nog dunner te rollen.
Heb al marsepein besteld, dus de volgende word met marsefont of marsepein.

Bedankt voor de reacties ;)

6

ik heb een keer voor het proberen met fondant bekleed (versierd door mijn eigen knullen :D zo schattig, kan ze wel eens posten), maar ik vind fondant dus echt niet lekker, nou schijnen er ook nog verchillende smaken te zijn?

Voorlopig geef ik de voorkeur aan marsepein! :9  :D

groetjes Ellen

7

oh, en niet te dik idd, scheelt ook al een stuk, scheuren valt met marsepein iig mee.

groetjes Ellen