1

Onderwerp: vraagje over botercreme

hpoi hoi allemaal
ik heb een vraagje
ik wil straks cakeballetjes gaan maken om uit de delen morgen (mijn dochtertje dan)
maar moet zelf botercreme gaan maken is namelijk te laat om te bestellen via de webshop maar moet ik dat  niet eerst 24 uur laten opstijven? of kan het ook korter?
en kan ik daar de kant en klare glazuur uit de winkle overheen laten lopen of blijft dat zacht? (een zooitje dus ) hahaha
ik weet niet of dit de juiste topic is maar weet anders even niet waar ik het dan moet zetten

groetjes Butterfly

neem al je dromen is mee de dag in (by loesje)

2

Re: vraagje over botercreme

Het topic is inderdaad fout! Misschien had je vantevoren even een moderator kunnen mailen waar je zo'n vraag kon stellen. Niet onaardig bedoeld hoor, maa rhet scheelt een hoop 'verhuiswerk' voor de dames die de site beheren.

Botercreme is heel wat anders dan glazuur. Dus als het recept om botercreme vraagt dan zou ik dat toch aanhouden.
Hiernaast in het balkje recepten staat een goed recept voor botercreme.
Dit hoeft  niet op te stijven, maar wordt net als gewoon boter hard zodra he het in de koeling zet.
Anders is het ook fijn om de zoekmachine te gebruiken, mocht je tegen nog meer dingen aanlopen. Heel fijn om anderen hun ervaring te lezen, en er zijn een hele hoop vragen voor je al gesteld waar je weer je leer uit kan trekken, Echt gezellig om even door te spitten.
Succes!

3

Botercreme hoeft niet op te stijven. Het is juist makkelijk smeerbaar als je het net gemaakt is. Als het te zacht is zet ik het meestal wel even in de koelkast ( een half uurtje tot een uur).
Het glazuur heb ik geen ervaring mee...

4

Gewoon 1 op 1 boter en poedersuiker. 10 minuten goed mixen en dan heb je een heerlijke zijdezachte, romige botercreme.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

dank jullie voor het antwoorden

de botercreme moet door de cake voor de cakeballetjes en als die klaar zijn wil ik eigenlijk ze kleuren zodat ik er wuppies van kan maken
ik heb recept van de wuppies gehad maar daar zit gekleurde merenqeuschuim overheen maar aangezien ik een combimagno heb en niet de deur open kan zetten(gaat ie niet aan) kan ik die dus niet gebruiken dus vandaar de vraag over glazuur

groetjes

6

Ik maak in de combimagne ook meringuwschuim. Gewoon met de deur dicht.

7

oke dan en de zelfde stand als met deur open

15 min op 150 graden

8

hoi wil graag het recept ookhebben van de wuppie waar heb je dat gevonden???
groetjes marie

9

butterfly schreef:

oke dan en de zelfde stand als met deur open

15 min op 150 graden

Ik weet niet precies hoe lang het voor de wuppies is, maar als ik gewoon meringues maak dan liggen die er toch gauw een uurtje in op 90 graden.
Ik zou gewoon het recept aanhouden voor wat bij de wuppies hoort. Misschien iets minder warm zetten, en dan wat langer ivm aanbranden.

10

oke thanks voor het antwoorden
ga het proberen hahaha

11

butterfly schreef:

ik weet niet of dit de juiste topic is maar weet anders even niet waar ik het dan moet zetten

Dat staat gewoon in het Sticky hoor?

In "Ingezonden recepten" niet vragen naar recepten of receptensuggesties, voor deze vragen is de rubriek 'Bakken & Vullen' bedoeld. Daar wordt ook eerder gelezen en dus gereageerd op je vraag.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag