1

Onderwerp: patchcutter vlinder

Ben helemaal verliefd op de patchcutter van de vlinders. Heeft iemand een idee hoe je ze zo prachtig krijgt als op 't plaatje wat bij de webshop staat bij patchcutter?
(weet niet hoe ik 't plaatje hier ingevoegd krijg, via mijnalbum.nl kan ik 'm niet plaatsen omdat ie te klein is wordt gezegd)

"Begin de dag met een dansje..."

Re: patchcutter vlinder

Patchwork cutters zijn te gebruiken in combinatie met Mexican Paste of met marsepein/fondant gemengd met tylose.

Rol zeer dun uit en steek de gewenste afbeelding uit. Eventueel kan er een klein beetje crisco op de marsepein/fondant gesmeerd worden om te voorkomen dat het blijft plakken aan de uitsteker. Laat het uitgestoken plaatje indien nodig even drogen. Kleuraccenten kunnen met eetbare verf (kleurstof met alcohol) of met kleurpoeders aangebracht worden.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Heej, dat lijkt verdacht veel op mijn tekst ;) Mijn uitgebreide versie vind je hier.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verven nog niet makkelijk vind, dus neem daar wel de tijd voor!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Lijkt erop dat ik een cursus detail-schilderen moet gaan volgen, zucht. Zou 't ooit zo mooi worden als op die plaatjes?
Hoop de cutters morgen binnen te krijgen, kan niet wachten!
Maar bedankt voor de link naar de uitgebreide uitleg, had ik zelf ook kunnen vinden, haha, hoor nu m'n collega denkbeeldig in m'n oor fluisteren: "LEZEN!!!!" (ik schreeuw gelijk "moord en brand" :lol: )

"Begin de dag met een dansje..."

5

ik vindt het nog wel lastig om te doen. Vooral omdat ze erg dun zijn en als je ze dan nog wilt verven of dusten zijn ze erg breekbaar

6

misschien beter om gelijk de dusten/verven en dan te laten drogen?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Ik ben hier van de week mee aan de slag gegaan, maar volgens mij heb ik het niet goed gedaan ;) Het schilderen ging me nog vrij aardig af vond ik zelf ;) alleen na het drogen worden ze niet echt heel erg hard (laat ze drogen met de vleugels ietwat omhoog), als ik ze dan uit de houder haal gaan de vleugels heel langzaam weer plat of ze breken :( Terwijl ze toch al 3 dagen liggen te drogen...

Ik heb geen tylose door de fondant gedaan en ik heb de helft marsepein en de helft fondant gebruikt.

Ligt het daaraan?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

:Y 

"Patchwork cutters zijn te gebruiken in combinatie met Mexican Paste of met marsepein/fondant gemengd met tylose

9

En reken maar op v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag