1

Onderwerp: afwerken

ik heb al een paar keer zelf taarten gebakken en bekleed (met kant en klaar fondant), ziet er geweldig uit. Maar ik ben niet zo tevreden over de kleur, glans etc. Hoe doen jullie dat toch? Bij mij wordt de fondant een beetje dof omdat ik poedersuiker gebruik want anders plak het aan mijn roller.

groetjes

Re: afwerken

je kunt ook crisco of trex gebruiken tegen het plakken. Dat is plantaardig vet (wit vet ook wel) en dat kun je op je werkblad en handen en evt roller smeren. het is te koop bij de toko en geloof ook bij een aantal supermarkten, jumbo?? en natuurlijk in de webshop....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

o ja, en je hebt ook geen last van witte poeder vlekken op je gekleurde fondant

groetjes Tirza     

4

bedankt,
ik ga het morgen meteen proberen, mijn zoontje wil een wallace and gromit taart!

5

Ik gebruik zelf plantaardige frietvet (zonder smaak/geur)
Werkt ook prima en is makkelijk aan te komen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Ik gebruik maizena. Dat kun je er z

Maizena? Dat lijkt me niet zo lekker in een taart of valt dat mee?

Groetjes Renske

8

Je merkt helemaal niks van de maizena, want het blijft er niet of nauwelijks aan zitten. Bovendien kun je ook biscuit maken met maizena erin (zie recepten links), niks mis mee. Je moet maizena alleen niet gebruiken om marsepein mee uit te rollen.

9

Rollen jullie fondant uit met een gewone houten deegroller of is dat niet zo'n goed idee. Moet mmf eerst in de koelkast om er dan figuurtjes van te maken of kan je dat direct na het maken gaan doen?

Cin

10

ik rol het tot nog toe met een gewone deegroller uit ja...
Maar wil eigenlijk wel een pvc buis gaan halen... maar de gamme zit zo ver weg... moet wel 4 hele minuten fietsen!!! Misschien zelfs wel 5.... :S

groetjes Tirza     

11

hihi dat is wel errug ver inderdaad. Ga straks even oefenen met mmf. Wil eerst even kleine hartjes oid maken. weet jij hoeveel mm ik dan in een bakje moet doen met hoeveel water? Ik zit nu om me heen te kijken of ik niet iets anders ronds heb om mee uit te rollen. Frisdrankfles (wel eerst heel goed schoonmaken denk ik, bllll), melkflesje van mijn zoontje, euh kan even niets anders vinden. Probeer het gewoon met de houten roller. Vind het echt spannend om het te proberen.

cin

12

bedankt dames,
gisteravond mijn taart gemaakt, met goedkoop frietvet, en het ging super!
o,ja ik rol uit met een deegroller, een lekker zware metalen met een soort silicone laagje erom, het was een cadeautje,merk en winkel weet ik niet.
de foto komt nog!