1

Onderwerp: Botercreme vraagje.

Ik maak al weer een jaar taarten nu,maar voor aankomende 19 sept.ga ik mijn eerste bruidstaart maken.
Maar nu heb ik weleens gelezen dat dames die een bruidstaart hadden gevuld met botercreme mix van de shop dat deze ging smelten door het water wat erin zit!!!
Zelf heb ik er nog nooit last van gehad,maar nu wil ik het toch wel zeker weten,kan ik gewoon deze mix op de normale wijze bereiden en in de bruidstaart stoppen?
Moet trouwens 2 taarten met champagne doen,dus gebruik ik geen water,maar bij 2 andere taarten wel,en ze hoeven niet opgestapeld te worden,ze staan op een etagere,wie helpt mij?

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

2

Re: Botercreme vraagje.

Als vulling kan wel, maar afsmeren met de botercreme van de mix zou wel eens een risico kunnen zijn (dat je wellicht niet wil nemen).

Ik vul ook gewoon met de mix (met smaakje) en smeer af met botercreme die is gemaakt van 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Tot nu toe geen smeltproblemen gehad!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

Ik heb laatst ook een bruidstaart gemaakt.. Ook gewoon met de botercreme van de mix, ging bij mij ook altijd goed als ik 'gewone' taarten maakte. Alleen met de bruidstaart begon het dus wel te smelten!! Het was niet heel erg hoor, maar het liep er toch wel een beetje onder uit.. Ik zou er dus wel voor kiezen om, net als wat elja zegt, 1 deel boter en 1 deel poedersuiker te doen... Sucdes! :thumb:

4

Dan ga ik dat ook maar doen,wil geen risico lopen dat de taart zou gaan smelten,bedant voor de tips.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

5

wat je ook nog kan doen is de poedersuiker in een grote mengkom doen en dan de boter ff in een andere kom in de magnetron. De boter wordt dan helemaal zacht en vloeibaar en dan kan je het mengen zonder dat je 'echt' vocht gebruikt, want de boter in de cr

Groetjes van Marleen