1

Onderwerp: Veelste zoet ???

Ik heb vrijdagavond mijn eerste taart gemaakt. Nou had ik een kant en klare bodem gebruikt, ik kon niet wachten tot de volgende dag :o

Als vulling had ik 2 x een dun laagje botercreme met saroma aardbei ( half pakje )

Er overheen een klein laagje gewone botercreme en fondant.

Nou hebben we hem gisteren geproeft maar ik vond hem erg mislukt :nooo 

Hij was heel erg zoet van smaak, en de taart zelf was erg droog.

Hoort dit altijd zo zoet te zijn ? of kun je gewoon niet 2x botercreme vulling in een taart doen ?

De ander die ik gisteren heb gemaakt is gevuld met aarbeien mouse en botercreme chocola afgewerkt. wel met kapselbeslag. ben benieuwd...

Hebben jullie misschien tips om de botercreme niet zo zoetig te krijgen ? heb eens iets gelezen over candarel, maar nog niet het resultaat van iemand...

Of een vulling waardoor de botercreme niet zo zoet meer is ?

2

Re: Veelste zoet ???

Ik zou geen 2 keer botercreme als vulling gebruiken, maar een frisse vulling, zoals jam of citroenpudding bv. Je kunt ook lemon curd door je botercreme doen waardoor het lekker fris wordt.

En die kant en klaar bodems zijn vaak erg droog, de volgende keer zou ik zelf een kapsel bakken!

Het kapsel wordt al minder droog als je het vult met een iets nattere vulling dan botercreme. Botercreme is natuurlijk behoorlijk zoet en met marsepein of fondant maak je een taart sowieso al zoet.
Zoals Nienke zegt; een wat frissere vulling maakt het lekkerder.

Ik denk dat je andere taart al een stuk beter smaakt, omdat je het kapsel zelf hebt gebakken!

Groetjes Renske

4

Ik vind het lekker om bij een zoete vulling een iets zuurdere jam te doen. Heft elkaar weer wat op.

Wat ook erg lekker is ( hier favoriet) mascarpone, beetje vanille suiker erdoor, verse frambozen erdoor roeren en smullen maar. Wel gewoon afsmeren met 1:1 boetercreme. ( met een vanille of amandel smaakje)
Andere laag insmeren met frambozen jam. Hmmmmmmmmmmm