Onderwerp: excuses... en "hoe kleur ik in vredesnaam Bakels rood?"
Allereerst mijn excuses voor mijn, wellicht nogal opvallende , afwezigheid
. Ik heb het z
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » excuses... en "hoe kleur ik in vredesnaam Bakels rood?"
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Allereerst mijn excuses voor mijn, wellicht nogal opvallende , afwezigheid
. Ik heb het z
Overigens heb ik inmiddels de tylose erdoor gedaan, in de hoop dat het dan over een uurtje minder plakt, zodat ik dán nog weer meer kleurstof kan toevoegen.
ik ken het probleem, moest fuchsia roze fondant hebben voor strik. Heel veel kleurstoffen erdoorheen gedaan en nog steeds niet de goed kleur. Enorme plakboel, werd na tylose wel iets minder maar de kleur bleef niet goed
Alles in de vuilnisbak gegooid en toch maar marsepein gepakt , gaat niet zo goed ivm het hard worden maar had wel de juiste kleur
klinkt weinig hoopgevend
Mijn half pondje is inmiddels al een pondje geworden omdat ik er al marsepein bij gedaan heb. Marsefond... lees er hier vaak over... maar heb het zelf nog nooit gebruikt... nou ja, weer wat nieuws geleerd dus
Ik zie mijn pondje ook richting kliko vliegen straks.
De reden dat ik fondant wil is inderdaad het uitharden. Op de taart komen een strik, en bloemetjes-met-omhoog-staande-blaadjes. Althans dat is de bedoeling. Het zal waarschijnlijk gaan resulteren in een taart met een strik en bloemetjes-met-niet-omhoog-staande-blaadjes
Als je het een dagje laat liggen schijnt de kleur wel dieper te worden.....
Ik heb pas een topic gelezen waarin Kwebbeltje de tip gaf om er heel iets zwart bij te doen, zal hem even zoeken...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=32561
mij lukte het ook niet om bakels rood te kleuren, niet na een potje rood erdoorheen gegooid te hebben, en ook niet door andere kleuren toe te voegen EN OOK al niet door het een dagje in te laten trekken.. het bleef roze.. het werd zelfs niet donkerder roze...
Ik heb nog wel voorgekleurde volgens mij liggen..kom je m halen? in ruil voor een taartje..
Nee, dat intrekken werkt niet bij fondant, wel bij marsepein.
Ik ga er morgen nog wat rood bij doen, en dan hoop ik dat de kleuren voldoende op elkaar zullen lijken om ze op 1 taart te kunnen gebruiken.
Vanavond de strik maken is er niet van gekomen omdat ik hartstikke moe en gammel ben . Morgen weer een dag.
Ik heb de super red van Americolor gebruikt. Op een kilo fondant gaat er een half potje (potje + 22 gram) in en dan heb je echt knalrode fondant.
Oke, die ga ik onthouden!!!!!
Voor een volgende keer dan want de fondant van nu is niet meer, die is in de kliko verdwenen.
Ik heb marsepein bijgemaakt, en alles weer door elkaar gekneed (als in: laten kneden). Zo heb ik gelukkig 2 kilo in 1 kleur. Alleen jammer dat ik zo dom was geweest gister om w
Is dat trouwens die vloeibare in zo'n druppelflesje Lonneke?
Ik heb inmiddels zelf ook een andere rood besteld, Sugarflair. Eens kijken of die ook werkt.
Voor het rode bruidstaartje wat ik laatst heb gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=31696
heb ik half om half Red red en Chrismas red gebruikt.
De bekleding van de taart is een half om half mengsel van marsepein/fondant, maar het onderbord (zonder tylose) strik en bloemen (met tylose) zijn van fondant.
Het lukt dus wel, maar er moet best wel veel in en een aantal uren laten intrekken.
Laat dat taartje nou net mijn inspiratie zijn voor "mijn" taart Karin . Heb het idee volledig geinspipikt van jou
. Gelukkig worden de bloemetjes wel ietsje anders, zodat het niet helemaal jouw taartje zal zijn.
De drum heb ik bekleed met marsepein, en de taarten ook. De bloemen heb ik inmiddels ook van marsepein met tylose gemaakt... maar die worden -zoals verwacht- niet hard .
Ik hoop morgen mijn nieuwe rode kleurstof binnen te krijgen -nav de tip van Lonneke- en dan wil ik daarmee fondant kleuren. Hopelijk lukt het dan om dezelfde knalkleur te krijgen. Want dan kan ik op de valreep nog nieuwe bloemetjes maken. En de strik moet ik ook nog maken natuurlijk.
Als ik morgen kan beginnen dan komt het allemaal helemaal goed. De taart is voor zaterdag.
De kleurstof die ik gebruikt heb is die van Americolor, inderdaad in flesjes.
Die heb ik dus inmiddels besteld. Ik hoop het morgen binnen te hebben.
Leuk dat je ook een rood bruidstaartje gaat maken, is toch best wel een gewaagde kleur.
Zelf eigenlijk geen ervaring met marsepein met tylose, dus kan je ook niet vertellen of het nog gaat lukken.
De bloemen van fondant met tylose moeten toch wel met zo'n 12 uur goed zijn hoor. Voor de strik maak ik meestal s' morgens de lussen, haal s' avonds de hoekjes er af, zet de strik de volgende morgen in elkaar en dan kan hij s' middags op de taart. Als ik echt geen tijd genoeg had heb ik de lussen ook wel eens in de oven gestopt, 60 graden met de deur op een kier, om de 10 min even voelen en op een gegeven moment zijn ze goed. Als je dus morgen je kleurstof binnen krijgt heb je nog tijd genoeg. Succes!!!
Ben erg benieuwd naar je taart, leuk.
Nou... verslag van vandaag
De flesjes white en super red zaten bij de post (thanks Petra!!!!). De witte werkt echt fenomenaal! Maar de rode... niet
"Toevallig" moet ik deze week ook een Diddle (of hoe schrijf je dat precies ) maken en ik ben dus met het wit erg blij.
Maarrrrr het fondant wordt niet rood. Het is prachtig roze oh ja, echt prachtig. Alleen een beetje jammer dat ik geen roze nodig heb
nee echt niet.
Nu heb ik w
Heb je er echt wel genoeg door gedaan dan? Want bij mij werd het echt rood-rood hoor! Wel balen dat het nog niet gelukt is. Heel veel succes met je nachtwerk!
Heb je bakels fondant in de kilo verpakking of in de 5 kilo verpakking? Mij is ooit verteld (na zo'n zelfde ervaring met een rode polkadot barbiejurk) dat er in de kiloverpakking een witmaker zit, waardoor je het niet rood kunt kleuren (rood + wit =roze). Met de 5 kiloverpakking of met de mmf of sugarcraft fondant lukt het mij met red red of christmas red van Wilton wel perfect.
Ik zie dat je ietsiepietsie uit de buurt woont (wel in de buurt van mijn schoonfamilie, maar daar kom ik op korte termijn niet) anders had ik je graag willen helpen. Heb nog rode fondant op voorraad
@Spinnetje: Ik heb inderdaad ook wel verschil gemerkt tussen de kilopakken en de emmers. Verschil in kleur en structuur. Nu had ik een kilopak. Die koop ik nooit maar aan deze was ik op een andere manier gekomen. En ik dacht het dus mooi weg te kunnen werken . Ja... in de kliko
@Lonneke: Bijna een half flesje op 300 gram fondant lijkt mij wel voldoende . Het plakte ook weer als de ***** zodat er steeds weer poedersuiker bij moest. En dan wordt het natuurlijk nooit rood.
Ik heb nu voorgekleurde rode fondant besteld bij Inge. Ik ga morgenavond bij haar workshoppen, neem dan de fondant (en de rest van mijn bestelling ) mee, kneed de tylose er daar alvast door, ga iets eerder weg van de workshop en maak daarna als ik thuis kom de strik en de bloemen. Vrijdag moet de taart namelijk klaar zijn. En dat red ik dan allemaal net.
Nou Carin, als de verklaring van Spinnetje klopt (wat goed kan zijn, ik heb alleen de 5 kg verpakking omdat ik die van 1 kg niet fijn vind) dan is het logisch dat het niet lukte. Met voorgekleurd lukt het zeker. Ik hoop voor je dat alles lekker snel opdroogt!
Ik hoop ook dat alles snel droogt . Want anders heeft het bruidspaar zaterdag geen bruidstaart
. Nou ja, ze hebben wel een taart want die staat al in de vriezer. Maar da's wel een beetje kaal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » excuses... en "hoe kleur ik in vredesnaam Bakels rood?"