1

Onderwerp: Hoe doen jullie dit?

Ik wilde proberen merengue botercreme te maken.
Maarrr... dit moet au bain marie, dus de kom moet boven een pan met heet water. Nu heb ik alleen een Kennie. Hoe doen jullie dit soort dingen of hebben jullie ook nog een handmixer?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Renske

2

Re: Hoe doen jullie dit?

Heb je geen staafmixer met klopper? (zal haast niet, anders had je er waarschijnlijk zelf wel aangedacht) deze gebruik ik hiervoor :)

3

Een rvs kom (blokker, hema...) waar je het mengsel indoet en die op een pannetje zetten en daarna het mengsel in de kennie gieten.

karentje schreef:

Een rvs kom (blokker, hema...) waar je het mengsel indoet en die op een pannetje zetten en daarna het mengsel in de kennie gieten.

Snap het niet zo goed... Je moet het toch kloppen terwijl de kom op het pannetje staat? Of mag eerst verwarmen en dan kloppen ook?

Groetjes Renske

5

nee hoor, alleen roeren aubainmarie tot suiker is opgelost en dan in de Kennie en kloppen maar ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Tijdens de au-bain-marie klop ik met een gewone garde, zodat het mengsel in beweging blijft. Weet niet of het noodzakelijk is, maar het is wel heel goed gegaan.
Daarna idd met staande mixer verder gedaan...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

Aha super bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Renske

8

ik maak de botercreme heel anders dan overal staat aangegeven...

ik doe de roomboter in blokjes snijden en dan ff een seconde of 15 in de magnetron, dan is het zacht genoeg om op te kloppen en dan de poedersuiker/puddingpoeder erdoor kloppen met garde... tot het een mooi gladde massa is.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

9

hoi
bij de ikes heb je een au bain marie pan die kan je in je kookpan hangen kun je met je mixer mixen heel handig zit ook een handvat aan dacht dat hij 5 euros koste weet het niet zeker.
groetjes marie

10

ik doe de eiwitten en de suiker in de RVS kom van mijn mixer (heb een KA) - dan de kom in een pannetje met kokend water zetten (opletten dat er geen water in de kom spat !!!!) - met handgarde kloppen tot de suiker volledig gesmolten is en het mengsel warm is - kom afdrogen (let op : heet !) en op je mixer zetten, eiwitmengsel opkloppen op hoge snelheid met de draadgarde tot de kom afgekoeld is - draadgarde verwisselen door de K-klopper en op middelmatige snelheid de boter (in blokjes) toevoegen en eventueel een smaakje - kloppen tot alles goed gemengd is

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)