1

Onderwerp: tijdschema

Mijn vriendin is zondag 14 september jarig en zij heeft mij gevraagd  2 taarten en 45 cupcakes te maken. 1 taart en de cupcakes zijn voor de maandag erna.
Ik wil op donderdag alles zoveel mogelijk afhebben omdat ik vrijdag moet werken en zaterdag een verjaardag (nog een taart maken) heb. Ik wil alles gevuld en gedecoreerd en al invriezen (nog niet eerder gedaan).
Zondag dan de taarten meenemen. Het probleem is dat ze in Limburg woont en ik 2,5 uur moet rijden. Ik heb geen koelbox en daar gaat toch ook niet alles inpassen.
Wat is handig? Bevroren en al (in een taartdoos?) in de auto zetten en maar hopen dat het niet te veel gaat zweten?
En zijn de taart en cakes dan, inmiddels ontdooid, nog wel goed voor maandag? Cupcakes krijgen een toef botercreme, zouden deze niet gaan instorten?

Misschien heeft iemand een idee hoe ik dit ga oplossen (zou me heel wat slapeloze nachten schelen ;) )?

2

Re: tijdschema

als je de taart invriest zou ik m zeker 24 uur vantevoren ontdooien/ in de koelkast zetten
Zweten gaat hij wel, maar dat droogt (goed) op als je er maar afblijft.
Ik heb eens 's ochtendsvroeg een (rest) taart uit de vriezer gehaald en die was om 3 uur nog niet helemaal ontdooit.
cupcakes weet ik niets van

Alles goed???? nee 3 fout

3

Re: tijdschema

Zeker 24 uur van te voren in de kk laten ontdooien! Anders eet je bevroren taart. Cupcakes kan met bc niet, volgens mij, maar dat is misschien niet heel veel werk om vlak ervoor te doen.
En een taart die je zondag meeneemt is echt nog wel goed te eten op maandag hoor!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl