1

Onderwerp: Ze zitten vast ;(

Vanavond biscuit gebakken in zo`n halve bolletjesvorm, maar nu zitten ze muurvast :{
Ik heb vantevoren wel ingesprayd maar dat was blijkbaar niet voldoende. Hoe krijg ik ze nu los?

There`s a skinny woman inside me, crying to get out. I usually shut her up with cookies.

2

Re: Ze zitten vast ;(

Je zou het heel voorzichtig met een mes kunnen proberen. Alhoewel het lastig zal zijn
Heb je de biscuit laten afkoelen in de vorm?
Zelf laat ik ze ongeveer 5 minuten afkoelen en dan ga ik voorzichtig met een mes langs de biscuit. Als ik het langer laat afkoelen plakt het teveel.

groetjes Francisca

3

Ik heb ze een paar minuutjes laten rusten in de oven, en daarna omgekeerd zonder resultaat.
Ik heb de hele vorm in de vriezer geschoven in de hoop dat ik ze in bevroren toestand beter loskrijg.

There`s a skinny woman inside me, crying to get out. I usually shut her up with cookies.

4

Ik krijg ze er ook soms lastig uit, het zijn moeilijke vormen. Ik ben bang dat deze lichting niet meer te redden is!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

5

Voor nu heb je er niets aan, maar misschien voor de volgende keer.
Ik vet de bolvorm in en dan doe ik er 3 of 4 (hangt af van de grootte) smalle repen bakpapier in vastplakken, in stervorm. Snappie??
Dan komt het er (bij mij) toch een stuk makkelijker uit.

Groetjes, Marielle

6

:Y volgende keer het zogenaamde inlegkruisje ;) gebruiken. 2 repen bakpapier er als een kruis in leggen, dan kun je je kapsel er z

7

Ze waren inderdaad niet meer te redden :{
Volgende keer ga ik een inlegkruisje gebruiken :P

8

en, dan het invetten laagje bloem erover!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

Ik heb het ook wel eens, dan steek ik er een mes in wat een beetje meebuigt met de vorm, niet gaan snijden, maar met botte kant bewegen, dan komen ze zeker los :)

Overigens vind ik de inlegkruis een heel goed idee, dat ga ik denk ik ook gebruiken :)