1

Onderwerp: taaie cupcakes

heb vorige week een lading cupcakes gebakken en ingevroren.

ik heb het beslag in een keer bereid, maar in twee keer gebakken omdat het niet in een keer in de oven paste. alles ging goed en zonder eigenlijk iets te proeven alles ingevroren. vandaag heb even een paar eruit gehaald omdat ik visite kreeg...en toen bleek dat de cupcakes van de eerste lichting heerlijk waren maar de cupcakes die als laatst in de oven gingen waren erg taai en daardoor ook niet zo lekker.

heeft iemand enig idee hoe dit komt?
het enige wat ik kan bedenken is dat het beslag mischien te lang zo heeft gestaan?
ik weet het niet, heeft iemand zo iets meegemaakt?

groetjes samira
mijn taartjes

2

Re: taaie cupcakes

Hm, 'k heb geen idee... Als je alles hetzelfde hebt gedaan (oventemp, zelfde plaats in oven etc) dan zou ik 't echt niet weten. Ik moet ook altijd alles in 2, 3 of meer x bakken aangezien ik nog loop te prutsen met een kleine combimagnetron ( :lol: )
maar 'k heb er nooit last van. Ongeacht welke mix ik gebruik. (nooit van de supermarkt dus als jij dat wel hebt gedaan zou 't daaraan liggen misschien????)
Dus ik lees even lekker met je mee.

"Begin de dag met een dansje..."

3

tsja ik heb verder alles hetzelfde gedaan...heb de cakemix van dr oetker gebruikt uit de supermarkt lekker makkelijk en echt heel lekker (normaalgesproken)

nou ja anders probeer ik het gewoon lekker nog een keer uit..

groetjes samira
mijn taartjes

Ik maak altijd de cupcakes van Nigella,en moet ook in 2 of 3 keer bakken,maar ze zijn altijd gelijk,ook van smaak!!!Ik zou niet weten waar het aan ligt!!