1

Onderwerp: Tricky Strik! Hellup!

Hai Ladies,

Ik heb vanmiddag 2 maal een strik proberen voor te bereiden. De eerste maal ging he fout aangezien ik hem niet zo ver doorgekneed had tot het "kauwgom" werd. De 2e keer wel, en ik heb er gelijk wat meer spul bijgegooid voor de zekerheid. Nu ligt hij sinds vanmiddag 15.30 te drogen met inmiddels 1 rierandje erop.

Ik kan niet zeggen dat hij er inmiddels steviger op is geworden, en ik zou volgens de beschrijvingen er over een half uurtje het 2e randje op mogen leggen.

Wat is wijsheid, nog een nachtje zo laten liggen, en dan morgenavond erop leggen, hij zou zondagochtend op de taart moeten.

Hoe lang zou het moeten duren totdat hij goed genoeg gedroogd is, om hem in elkaar te zetten?

Ik begin lichtelijk in paniek te raken, tis m'n eerste strik, ik doe alles volgens het boekje...

Ik zou graag de blits willen maken met zo'n mooie strik op mijn moeders 3-hoogstapeltje voor haar verjaardag as zondag, maar dan moet het wel lukken!

Dus HELLUP!

Mmm das pas lekker!

2

Re: Tricky Strik! Hellup!

Morgen inderdaad het sierrandje erop aan de andere kant en nog een nacht laten drogen en zondag pas helemaal in elkaar zetten. Succes, dat gaat helemaal goedkomen!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

3

Martinique schreef:

Morgen inderdaad het sierrandje erop aan de andere kant en nog een nacht laten drogen en zondag pas helemaal in elkaar zetten. Succes, dat gaat helemaal goedkomen!

Gewoon geduld hebben dus?
Tis niet m'n sterkste punt als ik ergens enthousiast over ben... mmm van wie zou m'n dochter dat dan hebben ;)
Tis maar goed dat ik weet dat ik niet met dingen hoor te smijten anders had er nu een hele hoop taart met strikken door de kamer hebben gelegen hahahahaha

Maar uh, kheb dus wel dezelfde marsepein gebruikt dat kan geen problemen veroorzaken? sorry blijf twijfelen...

Mmm das pas lekker!

4

Bij een strik is geduld toch wel belangrijk :)

Ik heb er een week over gedaan voor die van mij in elkaar kon... lussen, 2 dagen drogen, randje ene kant, 2 dagen drogen, randje andere kant, 2 dagen drogen.
En mijn lussen waren echt wel hard!

Overigens was dit (zelf gekleurde) marsepein (van de webshop).

Ik hoop dat het lukt! Succes!!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

vannochtend nog ff gecheckt... heb het andere randje nog maar ff gelaten. Tis maar goed dat ik vandaag moet werken, dan leg ik het andere randje er vanaaf maar pas op...

Mmm das pas lekker!

6

het kan met marsepein, maar fondant is beter voor strikken (vind ik zelf) omdat dat harder wordt als marsepein.......zeg maar keihard

Alles goed???? nee 3 fout

7

lune schreef:

het kan met marsepein, maar fondant is beter voor strikken (vind ik zelf) omdat dat harder wordt als marsepein.......zeg maar keihard

Misschien de volgende keer maar fondant gebruiken! Kan dat evt nog in 2 dgn tijd drogen?
Dan maak ik voor de zekerheid vanaaf nog maar xtra een strikkie van fondant denk ik...

Mmm das pas lekker!