1

Onderwerp: Hoe lang is een boetseersel goed?

Hi!

Ik weet dat een vraag als deze al vaak gesteld is (ik heb heel wat antwoorden gelezen), maar ik wil toch eigenlijk net iets meer weten,...

Op 10 september is mijn schoonzusje uitgerekend van hun eerste kindje. Als verrassing wil ik (het liefst al bij mijn eerste, maar anders zeker bij mijn tweede bezoekje!) binnenvallen met een geboortetaart. Aangezien ik voor de komende week nog een verjaardagstaart heb staan, wil ik eigenlijk nu al een ooievaar en baby gaan boetseren. Het kapsel staat al in de vriezer, dus dan is het tegen die tijd alleen nog een kwestie van vullen, bekleden en boetseersels erop (scheelt toch weer kostbare tijd, ben dan uiteraard liever bij mijn nieuwe neefje of nichtje).

Maargoed, hoelang zijn boetseersels van marsepein houdbaar? Ik lees veelal een weekje in een kartonnen taartdoos. Maar ik kan het morgen al nodig hebben, maar misschien ook wel pas over twee à drie weken,...

Alvast bedankt voor jullie reacties over w

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

2

Re: Hoe lang is een boetseersel goed?

Paar topics naar beneden is het antwoord nog gegeven:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=32771

Gewoon stofvrij houden, bijvoorbeeld in een plastic bakje of onder een stolpen het is máánden houdbaar. Dus ook tot morgen of tot over 3 weken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Hoe lang is een boetseersel goed?

Marianne schreef:

Paar topics naar beneden is het antwoord nog gegeven:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=32771

Gewoon stofvrij houden, bijvoorbeeld in een plastic bakje of onder een stolpen het is máánden houdbaar. Dus ook tot morgen of tot over 3 weken.

O echt waar??? Heb ik helemaal niet gezien! Zag vast door de bomen het bos niet meer! Maar in ieder geval reuze bedankt dat je me dan toch nog geantwoord hebt!
Ga ik nu lekker aan de slag!

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -