Onderwerp: and now for something completely different....
een kwarktaartje, just for fun.
mijn jongste zoon wilde weer eens een lekker kwarktaartje samen met mamma maken en dan wel met de smaak citroen. dus wij hop naar de winkel en alles gekocht. welja ook gelijk de kersensaus van oetker er nog bij. (overigens handig een doseerdop, zou prettig zijn als er ook mee te doseren valt. je moet namelijk zo hard knijpen tot er eindelijk iets uitkomt, maar dan schiet het ook bijna om je oren. al met al niet te doen dus eigenlijk, de cirkels zijn dus helaas niet mooi geworden maar erg scheef en onregelmatig
)
wat wel weer leuk is, is dat ik voor het eerst met de kennie een kwarktaart gemixed heb. dan zie je pas echt verschil t.o.v. een gewone mixer. ik had namelijk voor het eerst de kwark tot de rand vol (24 cm springvorm) en nog zat te lepelen over. die kom hebben we dus uitgelikt, jammie, maar eigenlijk zou je er nog een 16 cm taartje mee kunnen vullen denk ik. dat doen we dus de volgende keer en die brengen we dan naar opa en oma 

wat is zo'n taartje trouwens erg snel gemaakt zeg. t.o.v. de taarten die we hier maken. okee hij moet nu nog 2,5 uur in de koelkast
(stond eerst oven whahaha hoe bedoel je gehersenspoeld hiero), maar daar hoe ik niets voor te doen.

een erg grote liefde van ons...