1

Onderwerp: wilton rood

Hoi taartbaksters

Ff misschien een domme vraag maar ik heb 2 kleuren rood van wilton gebruikt en de ene rood (no taste red) wordt roze en de ander(christmas red) wordt donker roze.
Ik krijg het niet voor mekaar een bloedrode kleur te krijgen, kan iemand mij vertellen hoe ik dat mooi rood krijg? En ik heb echt veel gemengd desondanks blijf het licht en donkerroze.

Groetjes

2 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-08-2008 18:41)

Re: wilton rood

probeer het eens met een klein druppeltje zwart te mengen, wel ff goed laten rusten. het lijkt in het begin een beetje grijsroze. zodra je het in doorzichtige folie laat rusten en na ene paar uurtjes ff opwrijft over de folie heen zie je hem glimmend rood worden. als je weer gaat kneden, wordt hij wel weer grijsrozig, gewoon gebruiken dan en als je bekleedt lekker glad en glimmend smootheren, dat werkt bij mij erg goed. je hebt wel veel rood nodig overigens.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

Gebruik je fondant of marsepein? Fondant neemt de kleuren nooit helemaal "goed op", je krijgt altijd de pastelversie van de kleur die je wilt... Écht rood of

Je hart fluitsert, luister goed!

4

Had ik ook afgelopen weekend.
Ik moest een FC Twente shirt maken.
Ik heb er een heel potje Wilton in gedaan en nog de kleur niet gekregen. Uiteindelijk laten rusten en toen kwam hij wel redelijk in de buurt...maar nog niet helemaal tevreden.
Ik heb hievan geleerd dat ik de volgende keer gewoon de voorgekleurde koop !!
koop !!
groetjes Katy

5

Rood en zwart kun je het beste voorgekleurd kopen (tip van DO :))
Heb ik dus nu ook gedaan. Of Marsepein gebruiken!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Okee bedankt voor de tips en advies.

Neem zal het meteen gaan bestellen (voor gekleurde rood)
En zal ook het gaan proberen met marsepein.
Nogmaals bedankt!

7

Ik heb Spectrum van de kleur rood en die kleurt super! Ik hoef ngeen extra vloeistof erin te doen.

8 Laatst bewerkt door erika.82 (27-08-2008 22:05)

ik gebruik altijd mmf, en ik kleur het zelf.
heb geen probleem met zwart en rood, moet wel wat meer kleurstof gebruiken, maar wordt volgens mij wel goed zwart (en ook rood, met redred van wilton).

of vinden jullie van niet? Bij deze bijvoorbeeld:
(gaat hierbij om de zwart, de rood is expres niet dieprood)
http://alfika.web-log.nl/alfika/images/2008/08/27/eddiestaart.jpg

9

:Y ik heb ook super red van Spectrum (PlanetCake). Werkt super! Ik gebruik altijd fondant en krijg nooit pastelkleuren (behalve als dat de bedoeling is natuurlijk ;))