1

Onderwerp: Mmf uitgeprobeerd

Het is maar goed dat ik eerst de verhalen hierover gelezen heb, anders was ik wanhopig geworden. Wat een geplak. Maar het is goed gelukt.
Ik heb het gevacumeerd en in de koelkast gelegd. Is toch goed he?
Omdat ik naar Jordani

Re: Mmf uitgeprobeerd

Ja hoor, kan. Als het maar genoeg verwarmd wordt om uit te zetten zeg maar.
Succes met je mmf!

Groetjes Renske

3

Okay, bedankt.

4

Het hoeft niet in de koelkast hoor. Goed verpakt op kamertemperatuur is prima.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Okay, heb hem uit de koelkast gehaald.
Kun je behalve het bekleden van een kapsel ook nog iets anders doen met het mmf? Bijvoorbeeld roosjes maken.

6

Van mmf kan je alles maken wat je leuk vind!

bloemetjes, figuurtjes....!

Succes ermee!

7 Laatst bewerkt door Hanna (16-08-2008 16:33)

O, wat goed. Ik ben nu mmf aan het uitproberen, omdat ik naar Jordani

8

Als je kleurtjes bij de webshop koopt,
dan kan je zelf kiezen welke kleur je wilt,
en je doet er echt heel erg lang mee....minimaal een jaar, denk ik wel!

Dus misschien toch aanschaffen, dan kan je met je witte mmf alle kleuren maken die je wilt...!

Er was volgens mij onderlaatst ook iemand die met spekjes geprobeerd had,
en dat was geloof ik goed gelukt...het proberen waard, denk ik wel!

9

Okay!!! Dan ga ik even shoppen bij de webshop. Bedankt.

10 Laatst bewerkt door Hanna (17-08-2008 16:10)

Heb net een gekochte cake bekleed met mmf om het uit te proberen.
Bevindingen: ik vond mmf erg stug om uit te rollen. Misschien heb ik er wel teveel poedersuiker door gedaan met kneden. Nou ja, ik heb nu spierballen gekregen. :)
Ik zal het nog eens proberen en dan met net wat minder poedersuiker, denk ik.
Wie kan mij verder nog tips geven voor mmf?
O ja, ik heb de cake gevuld met kersenjam met kersen en botercreme.
En bovenop een roosje en twee blaadjes. Die heb ik in een malletje van bonbons gedrukt. Dat ging wel, maar eigenlijk veel te dik.
Het "kontje" heb ik van de cake gesneden, want dat was niet zo mooi. Kon ik gelijk ff kijken hoe het er van binnen uitzag.
Morgen mogen de kinderen op school het opeten. (Sta voor de klas, he)
Ik vind alles wel heeeeel erg zoet.
Mijn fototoestel had kuren in de zomervakantie, maar ik ga toch even proberen om er een foto van te maken.
By the way: het is geen beauty. De bekleding vind ik nog te dik.

11

Hoi,
Ik heb ook al gewone spekjes geprobeerd. Met allerlei kleuren door elkaar.
Ging prima, koos ik de spekjes uit met veel rose, en zo licht mogelijk,
zo kreeg ik rose en abrikooskleur.
Zelf vond ik het niet zo plakken eigenlijk. Eerst zo veel mogelijk met de lepel roeren, en daarna deed ik veel poedersuiker op tafel, daar op een lepel vol mmf, dan daar weer poedersuiker op. Dan kan je met schone handen voorzichtig erop duwen, en omdraaien. Zolang er genoeg suiker op tafel en op de mmf ligt, krijg je geen vieze handen.

12

O, dat is een goeie. Ga ik ook proberen. Bedankt!!!

13

ik het het ook vorige week voor het eerst geprobeerd, en vond het ook heel erg meevallen.  Ik heb een pak witte marshmallows gebruikt en inderdaad ook zo lang mogelijk met een lepel geroerd en toen het minder plakkerig was met de handen gekneden.
uiteindelijk verpakt in folie tot de volgende dag. Het uitrollen ging echt heel makkelijk, heel soepel. Ik hoop dat de volgende keer ook zo gaat, wat behalve goedkoop vond ik het eenvoudiger te maken dan gewone fondant.

groetjes Bibia

14

Heb het nog een keer geprobeerd. Nu ging het prima. En ook minder poedersuiker gebruikt. Bedankt voor alle tips.

15 Laatst bewerkt door Arinka (27-08-2008 22:39)

Ik gebruik zelf een pot marshmellow fluff van de makro (2,95) en dat werkt als een trein. Je hebt witte en roze met aardbeismaak. Ik zet hem altijd een minuut op 400watt in de magnetron, maar dat hoeft niet pers

Niet denken, maar durven !

16

MMF is echt geweldig. Ik word er steeds beter in met het handeren ervan.
Ik doe zelf tegenwoordig er geen water meer bij, totdat ik het werkelijk moet uitrollen, dan bepaal ik met water de juiste structuur van het fondant zeg maar.
Omdat ik met nog al waterige kleustoffen werk, is dat ook wel het handigst.

Om mmf uit te rollen gebruik ik tegenwoordig Crisco, en natuuurlijk draai ik de lap op na 2-4 keer rollen, waar door je het heel erg dun kan uit rollen en het minder snel scheurt.

I love Crisco <3

17

Een heel blond vraagje :wat is mmf?En die fluff ,bij welke produketen staat die in de makro?

18

mamie schreef:

Een heel blond vraagje :wat is mmf?

mmf is marsmallowfondant.

dus te maken dmv marsmallows in de magnetron te smelten,
toevoegen van beetje water, en heel veel poedersuiker!

kijk anders even bij de recepten hiernaast in de oranje balk,
daar staat heel de werkwijze!

Heel fijn om mee te werken, en goedkoop!!

19 Laatst bewerkt door mamie (28-08-2008 09:19)

O ja ,dat kende ik maar niet die afkorting.Ik ben wel benieuwd of we in belgie die fluff hebben he!!

20

hoi Arinka,

dat potje fluff heb ik laatst ook gekocht bij de makro. Het leek me ook handig maar wist niet zeker of je daarmee ook mmf kon maken. Ga het nu zeker proberen.

groetjes Bibia

21

Voorheen hadden ze bij de ah ook zoiets als fluff, maar dan in een glazen pot. Ik weet niet of ze het nog steeds verkopen, maar heb het wel vaak zien staan.

22

Arinka schreef:

Ik gebruik zelf een pot marshmellow fluff van de makro (2,95) en dat werkt als een trein. Je hebt witte en roze met aardbeismaak. Ik zet hem altijd een minuut op 400watt in de magnetron, maar dat hoeft niet pers

23

Arinka schreef:

24

Heb vandeweek MMF gemaakt met rose en witte MM.
Ik vindt het naar die rose schuimpjes smaken (weet iemand welke ik bedoel?) mierzoet.
Is dit een fout van mij? teveel poedersuiker misschien?

Omdat hj zo zoet is twijfel ik of ik daar muffins ofzo mee zal bekleden.

WAt denken jullie? weggooien of toch gebruiken voor te bekleden?
Zo ja welke vulling zal ik dan gebruiken? en wat zou ik doen muffins of taart?

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

25

Ik gebruik ook mmf voor het bekleden, en ik vindt het best goed gaan, het is even  aanrommelen zeker als de mmf erg vers is, dan is ie wat aan de zachte kant, ik doe meestal 2 dagen van te voren maken en kleuren en dan doe ik hem laten rusten, zodat de kleur goed kan inwerken, want de kleur wordt toch na verloop van 1 dag toch iets donkerder en ik gebruik om de mmf te maken gezeefde poedersuiker, wordt structuur iets fijner van de mmf, wordt ie te stug dan gewoon handen invetten met blok frituurvet, gaat super.
Maar wat ik me dan afvraag al een tijdje, als je dit met gewone spekkies maakt krijg je zo

Berichten [ 1 tot 25 van 29 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Mmf uitgeprobeerd