Onderwerp: droog kapsel bij opdracht, help!!!!

Mijn eerste opdracht gehad en hoorde vanmiddag dat alle gasten het kapsel te droog vonden!! Heb eigenlijk alles gedaan wat hoorde en heb deze klacht nog niet eerder gehoord!!
Het ging om een barbietaart en heb er dus ook geld voor gekregen...
Ze kwam de pop terugbrengen en zei dus dat het kapsel heel droog was..heb haar aangeboden om het geld terug te doen!!
Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?
Heb het 1e recept voor een basisbiscuit gebruikt, gewoon bloem maizena suiker en eieren dus!! De eieren en suiker 10 minuten in heet water geklopt etc.
Ik denk dat het mischien ligt aan het feit dat ik maar 2 vullingen heb gedaan?? Dit was jam en citroenkwarktaartpudding....

Zit er heel erg mee ... wil alsnog het geld terugdoen en mischien met mix van de webshop (heb acuut vanmiddag wat besteld) een klein taartje maken om het goed te maken!!
Wat zouden jullie doen??

Groetjes JS

Groetjes Juffrouw Suikerbuik
mijn taarten staan op http://www.juffrouwsuikerbuik.nl

2

Re: droog kapsel bij opdracht, help!!!!

Da's erg lulllig, is ook mijn grootste nachtmerrie, dat hij niet smaakt!
Je kunt nou eenmaal niet van te voren een stuk proeven ;)

Ik gebruik persoonlijk altijd kant en klaar mixen, dan kun je eigenlijk nooit misgaan qua ingredienten. Mix van webshop is goed. Gebruik ook vake Moscovic mix, is nog wat luchtiger. Te krijgen bij Boerenbond.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Oh ja, wat ik zou doen. Gedeelte van het geld teruggeven (niet alles) en als ze dat niet willen, goedmaaktaartje??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Inderdaad,een gedeelte van het geld terug geven en een leuk taartje voor haar bakken.Maar het lijkt me heel erg als ze zeggen dat je taart te droog is,terwijl jij zo je best er op gedaan hebt.Misschien moeten ze er de volgende keer maar een bakkie thee bij drinken.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

5

Twee lagen vulling in een barbietaart vind ik wel weinig, dus het zou zomaar daardoor kunnen komen. Persoonlijk vind ik zelf ook zelfgemaakt biscuit net wat droger dan mix, maar als je het altijd zelf maakt zou ik dat zo lekker laten. Maar bij hogere taarten wel gaan tremperen of in ieder geval meer lagen vulling.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Zelf doe ik drie lagen vulling in een barbietaart maar zelfs 4 zou ook lekker zijn. Al zou je biscuit dan wat droog zijn dan lost de vulling zich dat wel op omdat het intrekt omdat de laag biscuit dan niet zo groot is.

heb inmiddels het geld terug gegeven...maar baal wel, had wel een beetje meer opdrachten vanuit deze verwacht van buren etc. isnl een kinderijke buurt!!
Ik heb met haar afgesproken dat ik een proeftaartje kom brengen en dat ze de buren dan maar mee laat proeven. Ik heb het hele bedrag terug gegeven...

pffffff wat een toestand....ik stap in ieder geval helemaal over op de mix van de webshop

JS

ps: heel erg bedankt voor jullie medeleven en tips....wat een superforum is dit toch!!!

JS

9

het biscuit ff invriezen? dat vind ik ook net ff lekkerder en iets minder droog...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

Wat kwebbeltje schrijft heb ik ook van een bakker begrepen; invriezen betekent dat ene beetje lucht eruit zakt en je kapsel wordt er iets natter door. verder echt tremperen; de siroop uit de webshop is lekker en vruchtensap ook, is ook al veel over geschreven, gewoon de zoekfunctie gebruiken.
En, wat balen voor je, is niet fijn als een opdracht zo afloopt, maar je hebt je best gedaan en 't netjes opgelost. Ik haal bij de bakker ook wel eens gebak dat ik niet lekker vind en dan krijg ik echt niet mijn geld terug :)