1

Onderwerp: Help ik kom er niet uit..

Voor 12 sept heb ik mijn eerste bruidstaart staan (hartstikke leuk, maar ook spannend) Nu twijfel ik ineens heel erg over de maten die ik moet gaan gebruiken..Hij moet voor 70 personen worden. Welke maten zouden jullie gebruiken?? Hij moet gestapeld (liefst 4 lagen) worden.

2

Re: Help ik kom er niet uit..

kijk even op het schema van felicitaartjes.....

Zo ben ik ook gaan puzzelen. (zit nu op mijn werk dus ik kan je mijn maten even niet vertellen).

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

3

Ik heb op felicitaartjes gekeken, en
als het 4 lagen moeten worden, zou ik 20cm, 25cm, 30cm en 35cm doen.
Als je hem vanaf 15cm doet, zijn het eigenlijk net iets te weinig stukken,
en je kunt beter teveel dan te weinig hebben. En mocht het bovenste taartje van 20cm dan bijvoorbeeld overblijven, is het leuk dat het bruidspaar die mee naar huis kan nemen.

Groetjes Laura!

4

Tja daar was ik al bang voor ik heb wel een 35cm, maar die past niet in mijn oven...
30cm, 25cm, 20cm, 15cm is net te weinig he?

5

hoi ik weet niet of een vorm van 32 cm in je oven past?

want dan zou je 32, 27, 22 en 17 kunnen nemen. dan kom ik uit op 78 stukjes van 5 bij 5 cm.

groetjes samira
mijn taartjes

6

trouwens dat zeg ik wel doodleuk zo, maar dan moet je die maten dan ook hebben he...als dat niet zo is dan kan je mischien een bakring aanschaffen ben je in een keer klaar echt reuze handig.

groetjes samira
mijn taartjes

7

en misschien is dit een optie?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1856
(de maat is dan voor 45cm rond maar misschien is ie ook voor 35cm rond te verkrijgen, vraagje bij Inge waard nietwaar?).

mijn oven is max voor 32 cm geschikt, dus ik heb dat probleem ook. Toevallig zag ik vandaag deze bakvorm..... (tis wel veel geld maar wel de oplossing waard denk ik.)

Of anders iemand zoeken in je omgeving die wel de grote maat bakvorm kan hebben in zijn oven. (maar ja dan moet je ook nog steeds aan de juiste maat bakvorm komen denk ik).

succes met het zoeken naar een oplossing... ;)

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

8

Halo Marjo. Ik heb laatst ook een bruidstaart mogen maken. en dat ook voor 70 personen. Maten die ik gebruikt had waren 30 + 25 + 20 + 15 en een klein bolletje er boven op.
Ze hadden meer dan genoeg taart want het gedeelte van 30 cm is bijna in zijn geheel overgebleven. Niet iedereen wou taart.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

9

Beetje late actie van me, maar ik verplaats deze nog even naar Taartdecoratie algemeen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

:o sorry dat ik hem in de verkeerde topic had staan...

Bakmams schreef:

Halo Marjo. Ik heb laatst ook een bruidstaart mogen maken. en dat ook voor 70 personen. Maten die ik gebruikt had waren 30 + 25 + 20 + 15 en een klein bolletje er boven op.
Ze hadden meer dan genoeg taart want het gedeelte van 30 cm is bijna in zijn geheel overgebleven. Niet iedereen wou taart.

Bedankt voor je reactie!! Denk dat ik ook hier voor ga. Maar als ze allemaal wel taart hadden genomen, was het dan genoeg geweest?

11

Wij hadden laatst ook een bruidstaart gemaakt en ook 30-25-20-15 en dan nog 10 voor het bruidspaar zelf ;) gebruikt. Ze hadden nog een hele taart over, personeel had wel heeeeele kleine stukjes gesneden :/

We hebben dan wel taarten met een minimale hoogte van 8 cm gevuld en wel :)

30 rond minimaal 30 personen, middengedeelte in 18 (2x9) rechte stukken en dan de zijkanten verdelen in 2x 6 puntjes
25 rond minimaal 20 personen, middengedeelte in 8 repen en de zijkanten in 2 x 6 puntjes
20 rond minimaal 12 personen, in 12 puntjes
15 rond minimaal 8 personen, in 8 puntjes

We hadden er zelf een snijschema bijgegeven zodat je zeker weet dat men genoeg stukjes uit de taart haalt.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

12

Marjo schreef:

:o sorry dat ik hem in de verkeerde topic had staan...

Bakmams schreef:

Bedankt voor je reactie!! Denk dat ik ook hier voor ga. Maar als ze allemaal wel taart hadden genomen, was het dan genoeg geweest?

Ik weet dat niet. De ober heeft de taart gesneden. En die zei later dat de onderste taart bijna volledig over was. Ik vroeg dus ook of er genoeg taart was.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

13

wietske schreef:

Wij hadden laatst ook een bruidstaart gemaakt en ook 30-25-20-15 en dan nog 10 voor het bruidspaar zelf ;) gebruikt. Ze hadden nog een hele taart over, personeel had wel heeeeele kleine stukjes gesneden :/

We hebben dan wel taarten met een minimale hoogte van 8 cm gevuld en wel :)

30 rond minimaal 30 personen, middengedeelte in 18 (2x9) rechte stukken en dan de zijkanten verdelen in 2x 6 puntjes
25 rond minimaal 20 personen, middengedeelte in 8 repen en de zijkanten in 2 x 6 puntjes
20 rond minimaal 12 personen, in 12 puntjes
15 rond minimaal 8 personen, in 8 puntjes

We hadden er zelf een snijschema bijgegeven zodat je zeker weet dat men genoeg stukjes uit de taart haalt.

Bedankt!!!! Super handig snijschema!!!