1

Onderwerp: royal icing /eiwitpoeder? kan je dit ook zelf maken

ik ben bezig met een prinsessentaart die ik eigenlijk wil versieren met vlinders en bloemen, nu dacht ik ik ga de vlinders maken van royal icing, maar ik heb geen eiwitpoeder in huis. Kan je dit ook gewoon zelf maken?? Is er hier een manier voor?? Of kan ik beter tylose door de marsepein doen zodat ze ook blijven staan, en hoeveel tylose moet ik er dan doorheen doen. Wie o wie kent dit probleem en kan mij advies geven. Dank jullie wel

groetjes
chanttie57

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2

Re: royal icing /eiwitpoeder? kan je dit ook zelf maken

Je kan ook ipv eiwitpoeder gewoon eiwit gebruiken. Alleen dan moet je niet het water erbij doen zoals in het recept staat.

I love Crisco <3

3

ok dank je wel. Maarre ff een domme vraag, moet ik dan gewoon de eieren scheiden zodat ik het eiwit over houdt?? ik hoop dat je me hierop nog antwoord kan geven, dan kan ik gelijk aan de slag, en hoeveel eieren moet ik dan gebruiken. Ik ben net begonnen met deze hobby dus weet er nog niet zoveel van afl

chanttie57

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

Ja, alleen eiwit gebruiken. Voor de verhouding kun je even in de FAQ kijken, uit mijn hoofd is het geloof ik vraag 8 bij decoreren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

dank je marianne, ik ga gelijk kijken.