1

Onderwerp: Hoeveel stukken uit 37.5cm Hexagon?

De titel zegt het al.

Door middel van de zoekfunctie had ik wel een antwoord gevonden, maar ik kan bijna niet geloven dat er echt 72 stukken uit deze vorm gehaald kunnen worden.

Iemand ervaring met deze vorm?

2

Re: Hoeveel stukken uit 37.5cm Hexagon?

Ik heb gisteren beloofd dat ik dit zou gaan uitzoeken. Ben van plan om even op papier er stukjes van te 'snijden', tekenen dus.
72 stukken zal wel van een Amerikaanse site zijn, daar maken ze taarten van cake, vaak nog zwaar door chocola of vruchtenvulling. En daar snijden ze dan bonbongrote stukjes van.
Als ik mijn puzzeltje af heb, ook hoeveelheden mix, eieren e.d. dan ga ik doorgeven voor de webshop / felicitaartjestabel

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Wat fijn!

Kan je overigens wel al zeggen dat ik hem nu in de oven heb staan met 8 eieren, maar hij wordt nu ook geen centimeter hoger dan de rand van het blik, wat maar 5cm hoog is.
Kwa stukjes kan ik pas over een week zeggen, want dan wordt hij pas gegeten :D. Daarom wilde ik dus ook weten hoeveel eruit gaan, dan weet ik hoeveel ik er nog moet bakken :D.

4

Ik ben ook benieuwd, ik lees wel mee!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

5

Wat zou kunnen helpen is de vorm uittekenen op een vel papier en dan de stukken tekenen! Doe ik tenminste als ik het niet zeker weet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Ik heb de vorige keer aan Julio een formuletje gevraagd voor mijn hexagonale vorm, om het oppervlak te berekenen, dat kun je dan weer door de grootte van de stukjes delen voor de hoeveelheid stukjes (25 (stukjes van 5x5; 30 voor stukjes van 6x5 en 36 voor stukjes van 6x6, die laatste gebruik ik eigenlijk nooit, de taarten zijn bij mij dubbel gevuld en hoog)
Formule voor hexagonaal-oppervlak: a x b x 1,5 ;)
a= de diameter, hier dus 37,5 cm
b= een van de 6 zijkantjes (dus die moet je even meten, want de vormen zijn hier allemaal al onderweg naar spanje ;) :-D)

Sukses!! En veel groetjes, morgen ben ik uit de lucht voor een paar weken!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Super bedankt Lara!

Heel veel succes morgen en de komende weken!

8

en twinsangel hoeveel stukjes zijn het nu geworden? ik zit met hetzelfde probleem en nu dit topic weer omhoog gaat hoop ik het antwoord te krijgen. Groetjes

lekker duurt het langst!

9

even zoeken en ik kom met de hexagon pan uit op een andere formule:
diameter/2=a dan is oppervlak: 2.6*a*a dus bij 37.5 cm word dit 913.4 cm2 en dus inhoud van 4.5 liter als je 5 cm hoge pannen hebt zoals ik.
ik hoop zo dat ik goed gerekend heb. Dan zou het 30 personen zijn als ik aanhoud stukjes van 5*6 cm.

lekker duurt het langst!

10

Sorry voor de late reactie, maar ik heb ongeveer 40 stukjes geteld.