1

Onderwerp: Wel kartonnetje, geen kartonnetje en hoe verplaatsen?

Ik zit elke keer weer te meuten.....als ik een taart decoreer, zet ik 'm op een vetvrij kartonnetje op mijn draaiplateau. Na het versieren is het vetvrije kartonnetje helemaal vies, natuurlijk, en dan weet ik niet zo  goed wat ik er nou mee moet. Halen jullie het dan weg, of zetten jullie de taart helemaal niet op een kartonnetje voor het decoreren? Ik vind het nl. zo moeilijk om mijn taart te verplaatsen zonder kartonnetje eronder, maar zo'n vieze rand vind ik ook niks.

En nou heb ik ook nog mooie vierkante onderborden laten zagen bij de Praxis. Die kan ik dan mooi inpakken met een leuk pakpapiertje en bloemenfolie, en dan mijn taart erop presenteren, maar daar staat dat vieze kartonnetje natuurlijk helemaal niet op. En de taart zo verplaatsen, zonder kartonnetje, gaat dus niet zo soepel.

Misschien moet ik het kartonnetje net een maatje kleiner nemen dan de taart, zodat het er niet onderuit komt, maar ik 'm wel goed kan verplaatsen.

Maar eigenlijk ben ik gewoon heel benieuwd hoe jullie dat nou doen!
Bedankt voor de tips,
Tessa

Groetjes, Tessa

2

Re: Wel kartonnetje, geen kartonnetje en hoe verplaatsen?

Hoi Tessa,

Ik zet mijn taart meestal op een groot vel bakpapier en dan op m'n draaiplateau. Als ik klaar ben met decoreren komt het op het onderbord en dan het randje (of niet) eromheen. Zo kun je je taart makkelijk verplaatsen en blijft je onderbord schoon.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Bibia

3

ik zet m meteen (na het afkoelen, maar voor vullen en afsmeren) op mijn onderbord wat ik heb ingepakt met inpakpapier en (voedselveilig) cellofaan- van paardekooper. Hierdoor kan ik alles wat ik naast m'n taart heb gemorst meteen met wat keukenpapier eraf halen, en daar zie je helemaal niets meer van!, en het is lekker stabiel om te verplaatsen.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

4 Laatst bewerkt door Linda-S (24-08-2008 18:30)

een paar repen bakpapier op je kartonnetje, daar je 'kale' taart op. Dan ga je smeren, bekleden etc. als je uitgedecoreerd bent trek je de repen bakpapier eronder vandaan, en voila een brandschoon kartonnetje!

Ik leg hem altijd kaal op de plank en ga dan smeren en bekleden dan zet ik hem op een onderplaat met 2 scheplepels en dan doe ik er decoratie op.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Linda-S schreef:

een paar repen bakpapier op je kartonnetje, daar je 'kale' taart op. Dan ga je smeren, bekleden etc. als je uitgedecoreerd bent trek je de repen bakpapier eronder vandaan, en voila een brandschoon kartonnetje!

Zo doe ik het ook; 4 vierkantjes bakpapier die je hele kartonnetje bedekken.Als de taart klaar is trek ik de 2 tegenover elkaar liggende papiertjes eronder vandaan,vervolgens de andere 2.Je kunt dan ook voor je je papiertjes weg trekt nog even "sturen" als je taart niet mooi in het midden staat.

Monique63

Carpe Diem !

7

Taartkartonnetje op maat van je taart knippen. Heb je ook geen last van een vies kartonnetje :lol:  Daarna met 2 taartscheppen onder de taart hem zo overhevelen op de juiste bestemming. :)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

wietske schreef:

Taartkartonnetje op maat van je taart knippen. Heb je ook geen last van een vies kartonnetje :lol:  Daarna met 2 taartscheppen onder de taart hem zo overhevelen op de juiste bestemming. :)

oh dat doe ik ook altijd alleen heb ik er nooit een kartonnetje onder :)

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

Ik veeg het kartonnetje gewoon schoon met een (schoon) dweiltje....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

10

Ik schuif ook vier stroken bakpapier tussen de taart en het kartonnentje.
Na het afsmeren met bc trek ik de stroken weg.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

11

ik knip m'n kartonnetje net iets kleiner dan m'n taart en schep hem met de taartschep van Xenos over in de doos

12

Geen kartonnetjes, enkel van die papieren onderleggers.
Beetje netjes/voorzichtig werken om vlekken te voorkomen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na