1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 07:32)

Onderwerp: spannend.... vandaag mijn eerste ècht echte bruidstaart... een W.I.P.

of tewel een work in progress hier lalielalielaaaaaaaaa ben best wel een beetje nerveus maar nog wel op een leuke manier en heb nog niet gevloekt :D

vandaag is het zover. ik heb wel eens een bruidstaart gemaakt voor 20 en 25 jarige huwelijken in huiselijke kring, maar vandaag mag ik mijn eerste

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Re: spannend.... vandaag mijn eerste ècht echte bruidstaart... een W.I.P.

succes met het maken en ben benieuwd naar het resultaat.

Groetjes Miranda

3

Je draait inderdaad het zeil met fondant en al om boven je taart, je fondant blijft er gewoon aan vast zitten (soort van vacuum), je kunt dan dus ook eventueel nog een beetje verleggen zodat je zeker weet dat je aan alle zijkanten evenveel en dus genoeg hebt. Dan maak je het zeil voorzichtig los en trekt het langzaam aan van de fondant. Je krijgt dus inderdaad de onderkant van je fondant boven maar dat is prima hoor!
Ik doe het altijd zo en maak toch best mooie taarten :O :D?

Veel succes verder en zet 'm daarna hier neer h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 07:33)

oeps ja tuurlijk zet ik hem hier neer, duurt alleen nog wel ff denk ik  en dan zet ik de foto wel in de eerste post bovenaan ;)
ik heb er alvast een foto bijgezet ;) kunnen jullie in iedergeval iets zien. :O

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

O wat spannend.
Als ik jou was zou ik het toch op je eigen manier doen hoor.
In ieder geval succes met de taart.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

6

ik pak de groote roller en doe er dan eerst de eene kant over en dan de andere .
zelf heb ik bij ikea een buro blad beschermer gekocht en daar plakt het fondant of masepein niet aan vast je haal het er zo af het is de doorzichtige voor 5 of 6 euro

groetjess

7

als ik een roller pak, dan is het fondant vaak te zwaar dat het uitzakt als ik hem niet helemaal oprol, en als ik hem wel helemaal oprol, komt er een deuk te zitten daar waar het voor de 2e ronde over elkaar heen komt. , bureaublad beschermer is misschien wel een goed idee, ga ik onthouden...

8

ja, wat spannend !!
Ik denk aan jou vandaag.
En als het kan maak dan ff zo nu en dan een foto.
Dat vind ik altijd leuk om te zien.

Hij zal vast erg mooi worden !!
Succes

Groetjes Katy

9

Spannend! Ik zou het overigens ook op de normae manier doen hoor. Tuurlijk gaat d tmet dat zeil wel, maar aan de andere kant ben je de manier van het oppaken gewend.
Zorg dat je iets dikker uitrolt en heel voorzichtig werkt.
De fondant eventueel over de roller vouwt, en dan zo optilt.
Het lijkt enger dan het is vind ik.
Succes!

10 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 08:27)

ik rol het idd ook iets dikker uit (ook al om doorschijnen te proberen voorkomen) dank jullie wel allemaal voor de tips. ik ben alvast lekker met de bovenste taart begonnen. die is kleiner. foto's tot zover voor de liefhebbers ;) owja er zat een luchbel in de taart welke ik met een kleine naald op een kruispunt van de ruiten heb doorgeprikt. nu is ie weg.
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331888851.jpg
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331888848.jpg
de onderste taart ga ik zo nog maar een extra laagje botercreme geven, want hij schijnt toch nog een beetje door zie ik, gelukkig komt er nog een mooie versierde rand omheen ;)

11

wauw spannend!
leuk juist om af en toe een foto erbij te zetten (kan ik voor later als ik groot ben de kunst af kijken hahaha) beloofd wat zo te zien! ben erg benieuwd naar de volgende foto!
groetjes Ellen

groetjes Ellen

12

Spannend hoor .... maar wel heeeeeeellllllllll leuk! Een bruidstaart maken vind ik toch altijd specialer dan een gewone taart.
Leuk ook om je topic zo te volgen. Als tie klaar is moet de titel alleen nog veranderd worden in ......... how to!!!! :lol: :lol: :lol:

Succes!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

13

Dit is leuk!!

Heel veel plezier & suc6 vandaag!!

Je hart fluitsert, luister goed!

14 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 09:10)

okee, de 2 volgende fases zijn afgerond in deze reality soap ;)
de bewerkte rand. ribboncutter van de webshop en stempel van kruidvat. wat mij betreft zou de taart zo mogen blijven,
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331893173.jpg

maar helaas, hij moest in de stijl van de 25 jarige huwelijkstaart van haar ouders, dus ook de hartjes moeten erop (werkt wel mooi de naad weg ;) ) en bovenop komen nog de rozen, maar die doe ik als laatste als hij gestapeld is op de onder taart. de hele trouwerij is trouwens in het rood wit morgen, dus het past vast wel.
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331893181.jpg

zometeen aan de ontzettend (voor mij dan) grote onder taart beginnen. duurt wel ff iets langer denk ik voordat jullie mij weer zien en horen. ow, en als je gevloek hoort :O sorry alvast...

15

woehoe...ik geniet, dit is beter als gtst en onm!!! :D ben nu al verlaafd aan deze soap :o  ziet er echt mooi uit!

groetjes Ellen

16

Je bovenste taart ziet er iig al super uit!!!! Gaat helemaal goed komen!!

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

17

ff pauze houden want de ondertaart moest nog ff opnieuw met botercreme en in de koelkast. dus jullie kunnen even pauze houden en koffie pakken...... ;)

18

haha een echte cliffhanger voor de pauze :D

even een vraag van een groentje, je zet de taart met botercreme in de koelkast omdat?? :o

groetjes Ellen

19

Dit gaat goed!!!!!! Ziet er al hartstikke mooi uit!

En niet te veel 'piekeren' over het doorschijnen hoor, dat blijft toch altijd een beetje met wit, al doe je het nog zo dik... En alle oh's en ah's (want die ga je vast krijgen) letten daar straks helemaal niet op, die kijken alleen naar het randje en de rozen en ... en...

Ik heb ooit ook eens een dag 'verslag' gedaan van een taart en het is later voor jezelf ook zoooooo leuk om terug te lezen

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

20

kan je hem daarna weer mooi glad maken met een warm mes alvorens te bekleden. en je kan de fondant nog enigzins herstellen omdat het kouder is dan en niet gelijk zo heel erg plakt.

21

WILMA schreef:

zelf heb ik bij ikea een buro blad beschermer gekocht en daar plakt het fondant of masepein niet aan vast je haal het er zo af het is de doorzichtige voor 5 of 6 euro

is dat deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/66703500

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

22

oh oke! thnx! Zie, soap and learn! cool hoor!!! :D

groetjes Ellen

23

Oja en ik heb gisteren een 30 cm ronde taart bekleed met een lap marsepein van 45 cm rond. Inderdaad met de omkeer methode, dus mijn mat met marsepein erbovenop gelegd en toen de mat er voorzichtig vanaf gepeuterd.
Voor kleinere stukken leg ik de marsepein er meestal gewoon overheen, gewoon met mijn handen en dan van voor naar achter erover heen draperen...

Succes verder, tot nu toe ziet het er goed uit!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

Hoi, ik vind het erg leuk om te zien hoe je taart vordert!!!! Je maakt mooie taarten. Ik ga zo aan mijn geboorte taart beginnen. Mijn ooievaar ligt al zo'n 3 weken te wachten. Had hem ook gepost op dit forum. Maar mijn vriendin is vandaag 42 weken zwanger en ze zijn het nu aan het opwekken! pff spannend. Zij liever dan ik haha. Ik maak me wel druk om de taart en cupcakes haha.

25

ziet er geweldig uit tot nu toe.....je bovenste taart is al prachtig...heel veel succes met de onderste taart........

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl