26

Re: letter tappits, verbazend makkelijk

nou nooit problemen gehad
wel de buren die zich afvroegen wat ik voor herrie maakte
tegenwoordig ook niet meer
het lukt gewoon
rolfondant met tylose
enne ff laten liggen....

maar als iemand een tip heeft om ze recht op een taart te krijgen?

cateren is ook gebakjes maken :)

Kaatje E. schreef:

Heb er dus ook echt nooit geen problemen mee. Gebruik ook altijd fondant met tylose (zie de how-to bij Lara).

Hoi,

Kun je me vertellen WAAR ik die how to vind, ik heb gekeken bij howto van deze site, maar kan het niet vinden, help!

28

Ikkie schreef:

nou nooit problemen gehad
wel de buren die zich afvroegen wat ik voor herrie maakte

whahaha humor! :D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

29

Ik heb niet zo'n ding, maar ik vind jullie letters wel helemaal geweldig. Toch loop ik niet zo warm om zo'n ding aan te schaffen. Ik vind dat ik frustraties genoeg in het leven heb :s !

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

Ik gebruik voor de letters Sugar Silk. Ideaal voor de letters (niet voor de vlinders dus). Doosje kant en klare pasta. Even doorkneden, heeeeeel dun uitrollen, letters uitstreken (zonder crisco of maizena) gewoon op een non-stickboard. En nooit problemen.

... Maar het is natuurlijk nu wel een beetje te goden verzoek door dit nu op te schrijven he. Zul je zien dat ik de eerst volgende er met geen mogelijkheid meer uit krijg...

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

31

saskiahuisman schreef:
Kaatje E. schreef:

Heb er dus ook echt nooit geen problemen mee. Gebruik ook altijd fondant met tylose (zie de how-to bij Lara).

Hoi,

Kun je me vertellen WAAR ik die how to vind, ik heb gekeken bij howto van deze site, maar kan het niet vinden, help!

De howto staat op www.tartacadabra.nl onder (hoe verrassend) de howto's!
Succes!

Groetjes, Tessa

32

By the way, wat is sugar silk? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ben wel benieuwd!

Groetjes, Tessa

Uhm, dat is een kant en klare pasta. Speciaal voor dun uitrollen. Er staat een Chinese dame voorop, en het is bedacht/geproduceerd door een Spaanse dame. Om het makkelijk te maken :) Kan even niet op haar naam komen. Haal er ruim 100 vlinders uit, dus flink wat letters..

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

34

Zonet weer een heel verhaal uitgetappit, no problem.........
Ik denk dat er wel tylose doorheen zat, maar zeker ben ik er niet van, dat ligt bij mij allemaal door elkaar, tig soorten fondant.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

35

hahaha .. echt grappig om te lezen dacht echt dat het aan mij. ik maar denken wat doe ik nou anders dan de eerste keer. was vorging week zelfs zo boos dat ze er niet uit kwamen dat ik me tappit kapot heb geslagen. De B heeft nu geen ruggetje meer.

maar ga het zeker proberen met de folie.
thanks voor de tip.

Zoals mijn man zegt je bent een lekker "ouwe"taart ;)
kijk ook ff op : http://www.mijnalbum.nl/Album=QJTZX8R4

36

Dat komt omdat die van jou nieuw zijn Kwebbeltje!

Beginnersgeluk! :D:D:D:D   ;)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

37

Ik heb dus ALTIJD ruzie met m'n funky tappits....ik vind ze dus helemaaaaaal NIET FUNKY!!!!! ik vind ze meer frustie!

Maar goed....ik zal eens aan de slag gaan met crisco en folie. Misschien dat ik dan toch nog vriendjes wordt met m'n letter tappits. (ik heb vandaag van pure ellende de cijfers maar geboetseerd.......).

38

bij mij lukt het echt niet,ik heb zelfs een latje kapot geslagen

39 Laatst bewerkt door renskemorees (26-09-2008 20:55)

Ik heb pas een goede howto gevonden, ga hem even zoeken...

http://nl.youtube.com/watch?v=cyS7msb13 … ature=user

Deze dus. Gewoon met poedersuiker, werkt bij mij altijd, tylose of niet.

Groetjes Renske

40

Maar stel dat ze er wel uit willen: hoe doen jullie dan het stukje "je laat het een nachtje drogen" als je bv 60 ccs met dezelfde letters moet hebben? Heb je dan van alles tig latjes of ??? Je kan moeilijk 2 mnd van te voren beginnen, meestal heb je opdracht dan nog niet eens!

groetjes Sas

(ik sla de latjes ook bijna stuk en dan piept er een hoekje los en kan ik ze volledig modelloos eruit trekken...maar heel eerlijk had ik er geen tylose door.)

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

41

Ik snap de vraag niet echt; je slaat ze er eerst uit en laat de letters dan even drogen, dan trek je ze niet zo snel meer uit model. Dan kun je dus wel 60 letters na elkaar maken. (steeds even je tappit in de poedersuiker dopen en afschudden)

Groetjes Renske

42

renskemorees schreef:

Ik snap de vraag niet echt; je slaat ze er eerst uit en laat de letters dan even drogen, dan trek je ze niet zo snel meer uit model. Dan kun je dus wel 60 letters na elkaar maken. (steeds even je tappit in de poedersuiker dopen en afschudden)

Ik dacht dat je ze IN de latjes moest laten drogen v

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

43

dracul schreef:

Ik dacht dat je ze IN de latjes moest laten drogen v

44

Bij mij lukt het ook niet...zo irritant!!
Ik raak mijn geduld kwijt bij die letters maar ik vind ze zo mooi!

45

Ik heb nog wel altijd probleem met de Funky letters. De andere werken perfekt, maar de krullen met de funkys .... nou, na een uur, ben ik ook funky!!

Groetjes Tweety!

46

echt probeer dan huishoud folie doe ik ook altijd en mislukt nooit bij mij.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

47

Ik heb ook geen problemen totnogtoe, doe het gewoon met marsepein of fondant, laat het niet eens drogen voor ik uitsteek, ook geen tylose of zo erdoorheen.
Goed doorkneden, heel dun uitrollen, tappit goed maar dun met crisco inkwasten, tappit op de uitgerolde marsepein of fondant, goed aandrukken en voorzichtig op de tafel kletsen. En klaar is Clara...

Berichten [ 26 tot 47 van 47 ]

Pagina's Vorige 1 2

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » letter tappits, verbazend makkelijk